«Αποκαλυπτήρια» για την αξιολόγηση των δημοσίων υπηρεσιών από τους πολίτες θα γίνουν σήμερα το πρωί στη σύσκεψη που έχει συγκαλέσει στο Μέγαρο Μαξίμου ο Κυριάκος Μητσοτάκης με τους συναρμόδιους υπουργούς Εσωτερικών Θεόδωρο Λιβάνιο και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρη Παπαστεργίου, οι οποίοι στη συνέχεια θα εξειδικεύσουν και τις λεπτομέρειες της πλατφόρμας σε συνέντευξη Τύπου.
Η πλατφόρμα axiologisi.ypes.gov.gr είναι ήδη ανοιχτή από χθες και οι πολίτες μπορούν να εισέρχονται με τους προσωπικούς τους κωδικούς. Στο νέο σύστημα αξιολόγησης θα συμμετάσχουν περίπου 4 εκατομμύρια πολίτες που είναι εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας, ενώ οι πολίτες καλούνται να αξιολογήσουν σε μια κλίμακα από το 0 ως το 10 μια σειρά υπηρεσιών του Δημοσίου, αλλά και μια σειρά παρεχόμενων υπηρεσιών από αυτές.
Για παράδειγμα, μόλις μπαίνει κανείς στην πλατφόρμα, ζητείται η γνώμη του για την ΑΑΔΕ, τον ΕΦΚΑ, τη ΔΥΠΑ, το Κτηματολόγιο, τις Υπηρεσίες Αδειών Μεταναστών και τις Αστικές Συγκοινωνίες. Οι πολίτες ερωτώνται επίσης για τις ψηφιακές υπηρεσίες του gov.gr, το myHealth, την ηλεκτρονική συνταγογράφηση και τις ψηφιακές υπηρεσίες του Κτηματολογίου.
Οι πολίτες επίσης καλούνται να εκφέρουν γνώμη για υπηρεσίες του gov.gr, όπως η υπεύθυνη δήλωση, το αντίγραφο ποινικού μητρώου, το ραντεβού για την έκδοση αστυνομικής ταυτότητας, το Gov Gr Wallet και πολλά άλλα. Επίσης, στο μικροσκόπιο τίθενται και οι υπηρεσίες της τοπικής αυτοδιοίκησης, όπως η κατάσταση της καθαριότητας, η κατάσταση του οδικού δικτύου, οι ψηφιακές υπηρεσίες του δήμου, ο ηλεκτροφωτισμός κ.ο.κ.
Τέλος, οι πολίτες καλούνται να απαντήσουν βιωματικά ποιες δημόσιες υπηρεσίες έχουν επισκεφθεί ή χρησιμοποιήσει τους τελευταίους 12 μήνες, αλλά και αν έχουν παιδί ή παιδιά σε νηπιαγωγείο ή σε κάποια σχολική βαθμίδα. Ερωτώνται επίσης ποια άλλη υπηρεσία του δημοσίου θα ήθελαν να ψηφιοποιηθεί.
Αξιολόγηση με ανωνυμία
Η αξιολόγηση θα γίνεται ανώνυμα, μέσω τακτικού ερωτηματολογίου, το οποίο θα μπορούν να συμπληρώσουν εθελοντικά όσοι ενδιαφέρονται.
Η ανάλυση των στοιχείων που θα προκύψουν από τα σχόλια των πολιτών θα γίνεται σε πολλά επίπεδα: ανά φορέα, ανά υπηρεσία, ανά περιφέρεια, περιφερειακή ενότητα, δήμο και δημοτική ενότητα, ακόμα και σε επίπεδο ταχυδρομικού κώδικα.
Οι απαντήσεις θα εξετάζονται επίσης με βάση την ηλικιακή ομάδα των συμμετεχόντων.
Μέσα από αυτή την πολυεπίπεδη μελέτη των αποτελεσμάτων, ο άμεσος στόχος του νέου συστήματος είναι ο εντοπισμός συγκεκριμένων σημείων όπου παρατηρούνται πρακτικές δυσλειτουργίες και δεν ικανοποιούνται οι προσδοκίες των φορολογουμένων.
«Μακροπρόθεσμα οι απαντήσεις των πολιτών θα επιτρέψουν την οικοδόμηση μίας μεγάλης τράπεζας δεδομένων που θα επιτρέπει την αντιμετώπιση συστημικών αδυναμιών του Δημοσίου αλλά και την αναγνώριση επιτυχημένων πρακτικών, που μπορούν να δοκιμαστούν ευρύτερα» δηλώνουν κυβερνητικές πηγές.
Στόχος της κυβέρνησης είναι τα δεδομένα που θα προκύψουν να είναι διαθέσιμα σε όλους και να οπτικοποιούνται σε χάρτες.
Αξιολόγηση και με μήνυμα στο κινητό
Οι ίδιες πηγές σημειώνουν πως για τις υπηρεσίες όπου η εξυπηρέτηση του πολίτη συνήθως γίνεται πρόσωπο με πρόσωπο (πχ τα ΚΕΠ) σχεδιάζεται μία συμπληρωματική μέθοδος αξιολόγησης, όπου μετά την απομάκρυνση από το γκισέ ο πολίτης θα λαμβάνει στο κινητό του τηλέφωνο ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο, μέσω του οποίου θα μπορεί να αξιολογήσει τόσο την υπηρεσία όσο και τη διαδικασία που ακολουθήθηκε για την κάλυψη των αναγκών του.
Μητσοτάκης: Βήμα-βήμα χτίζουμε την ΕΡΤ την οποία θέλουν οι Έλληνες πολίτες
Μπελέρης: Ζητώ αναθεώρηση των αποφάσεων που με φυλάκισαν και μου στέρησαν τη δημαρχία
Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις