Παρασκευή
13 Ιουνίου 2025

Οι συμφωνίες που υπέγραψαν Ελλάδα και Ιταλία – Ενέργεια και σιδηρόδρομοι στο επίκεντρο

Συμφωνίες στα πεδία της ενέργειας και των επενδύσεων στις σιδηροδρομικές μεταφορές κατά το 2ο Ανώτατο Συμβούλιο Συνεργασίας Ελλάδας – Ιταλίας, που συνεδρίασε σήμερα στη Ρώμη.

Συγκεκριμένα, υπογράφηκε Μνημόνιο Κατανόησης μεταξύ του ΑΔΜΗΕ και του διαχειριστή δικτύου της Ιταλίας TERNA για την αναβάθμιση της ηλεκτρικής διασύνδεσης των δύο χωρών, ώστε να τριπλασιαστεί η υφιστάμενη δυνατότητα, από 500 MW σε 1.500 MW.

Καθώς η Ελλάδα αυξάνει την εγκατεστημένη ηλεκτροπαραγωγική ισχύ, ειδικά μέσω επενδύσεων σε ανανεώσιμες πηγές, αναβαθμίζει τη θέση της ως ενεργειακού κόμβου και παρόχου ενεργειακής ασφάλειας στη νοτιοανατολική Ευρώπη.

Πέρυσι η Ελλάδα ήταν καθαρός εξαγωγέας ηλεκτρικής ενέργειας για πρώτη φορά μετά το 2000. Η Ιταλία, από την πλευρά της, εισάγει μεγάλες ποσότητες ενέργειας, άρα πρόκειται για μία αμοιβαία επωφελή συνεργασία.

Το έργο ευθυγραμμίζεται επίσης με τη σημασία που αποδίδει η ελληνική κυβέρνηση στην κατασκευή διακρατικών ηλεκτρικών διασυνδέσεων, ώστε να αντιμετωπιστούν χρόνιες τιμολογιακές στρεβλώσεις στην ευρωπαϊκή αγορά ενέργειας, αλλά και προκειμένου να διασφαλιστεί ο καλύτερος εφοδιασμός, μειώνοντας τον κίνδυνο μπλακ άουτ, σαν αυτό που συνέβη πριν λίγες εβδομάδες στην Ισπανία.

Επιπλέον, υπογράφηκε Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ του ελληνικού Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και του ιταλικού κρατικού ομίλου Ferrovie dello Stato, στον οποίο ανήκει η Hellenic Train, για την αναβάθμιση των επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών στην Ελλάδα. Με δεδομένη τη σειρά επενδύσεων του ελληνικού κράτους για την υλικοτεχνική αναβάθμιση των σιδηροδρόμων, ο ιταλικός όμιλος δεσμεύτηκε να προβεί σε επενδύσεις ύψους 360 εκατομμυρίων ευρώ για:

  • Την αγορά συνολικά 23 τρένων, οκτώ υπεραστικών ταχείας κυκλοφορίας και 15 προαστιακού τύπου
  • Τη διαμόρφωση σύγχρονων αμαξοστασίων ώστε να εξασφαλιστεί η μακροχρόνια συντήρηση των αμαξοστοιχιών

Οι δεσμεύσεις του ομίλου Ferrovie dello Stato θα αποτυπωθούν ξεκάθαρα στη νέα αναθεωρημένη σύμβαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τη Hellenic Train, με ρήτρες για τα χρονοδιαγράμματα.

Τα δύο παραπάνω Μνημόνια περιλαμβάνονται στις συνολικά 12+2 συμφωνίες και MoUs’ τα οποία υπεγράφησαν στο πλαίσιο του 2ου ΑΣΣ Ελλάδας – Ιταλίας και που περιγράφονται αναλυτικά στην Κοινή Διακήρυξη των δύο ηγετών.

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Αιχμές Φάμελλου για Τσίπρα: Η συζήτηση για την ανασύνθεση της Αριστεράς μας φθείρει όλους

Αναφορά στον κατακερματισμό των προοδευτικών δυνάμεων έκανε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτης Φάμελλος, κατά την εναρκτήρια ομιλία του στο 5ο συνέδριο του κόμματος. Δύο ημέρες μετ...

Χρυσοχοΐδης: Ύψιστη προτεραιότητα η ενίσχυση της προστασίας των εξωτερικών ευρωπαϊκών συνόρων

«Η Ελλάδα παραμένει σταθερά προσηλωμένη στη συλλογική ευρωπαϊκή προσπάθεια για την ενίσχυση της δημόσιας ασφάλειας», τόνισε ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, κατά την παρέμβασή του στο Συμβού...

Χατζηδάκης: Παραγωγική οικονομία, σύγχρονο κράτος, ευκαιρίες στους νέους, οι προτεραιότητές έως το 2030

Τρεις βασικούς τομείς δράσεις της κυβέρνησης για την επόμενη πενταετία, παρουσίασε χθες ο αντιπρόεδρός της, Κωστής Χατζηδάκης, στο συνέδριο «Ελλάδα 2025-2030», που διοργανώθηκε από...

Φόρτωση άρθρων...