Παρασκευή
05 Δεκεμβρίου 2025

Π. Χρηστίδης: «Το μόνο που έκανε με επιτυχία ο πρόεδρος των ΕΛΤΑ είναι να διπλασιάσει τον μισθό του»

Πολιτική

Τις τελευταίες ημέρες βιώνουμε ακόμα μία συνέπεια της εξαετούς διακυβέρνησης της χώρας από τον κ. Μητσοτάκη. Έξι χρόνια επιτελικού κράτους και το αποτέλεσμα είναι τραγικό. Σε κάθε έκφανση της οικονομικής, κοινωνικής και πολιτικής ζωής αυτού του τόπου, έχουμε το χαρακτηριστικότερο φαινόμενο ίσως της τελευταίας περιόδου, που είναι τα Ελληνικά Ταχυδρομεία.

Μία επιχείρηση συνδεδεμένη με την ψυχή και με το μυαλό του Έλληνα, την οποία εσείς, έξι χρόνια, οδηγήσατε στο χείλος της κατάρρευσης. Εσείς, έξι χρόνια, είχατε στα χέρια σας τη δυνατότητα να εκσυγχρονίσετε και να εξυγιάνετε. Εσείς, έξι χρόνια, είχατε τη δυνατότητα να δημιουργήσετε συνθήκες ανταγωνισμού που να συμμετέχουν τα Ελληνικά Ταχυδρομεία.  

Και τι έχετε πετύχει στο τέλος της ημέρας; Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία να είναι εκτός του ανταγωνισμού, την ώρα που οι ανταγωνιστές των Ελληνικών Ταχυδρομείων πολλαπλασιάζουν τα οφέλη τους.  

Τι ήταν όμως τα Ελληνικά Ταχυδρομεία; Για δεκαετίες εξυπηρετούσαν κάθε πολίτη σε κάθε γωνιά της χώρας μας. Η καθολικότητα των Ελληνικών Ταχυδρομείων ήταν κάτι που είχε διαμορφώσει μια σχέση εμπιστοσύνης και αξιοπιστίας του Έλληνα με τον ταχυδρόμο. Και γνωρίζαμε όλοι ότι για δεκαετίες ολόκληρες, τα Ελληνικά Ταχυδρομεία αποτελούσαν μία από τις επιχειρήσεις που είχαν την υψηλότερη αποδοχή στα μάτια του Έλληνα πολίτη.

Το 2019 τα Ελληνικά Ταχυδρομεία ήταν πλεονασματικά. Από τότε έχουμε μια σειρά δεδομένων τα οποία έχουν ενδιαφέρον.

Ζημιές πάνω από 43 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο την περίοδο 2020-2024.

Το 2024, ακόμα 8,37 εκατομμύρια ζημιές.

Υπάρχουν καταγεγραμμένες ζημιές πάνω από 200 εκατομμύρια ευρώ.  

Χώρια την ένεση των 250 εκατομμυρίων ευρώ, που μάλλον - όπως φαίνεται - δεν είναι 250 εκατομμύρια. Αυτή η ένεση φτάνει τα 280 εκατομμύρια ευρώ δημοσίου χρήματος, χρήματος δηλαδή των Ελλήνων πολιτών, οι οποίοι χρηματοδότησαν μια προσπάθεια εξυγίανσης, εκσυγχρονισμού, ανασυγκρότησης, ψηφιακής μετάβασης των Ελληνικών Ταχυδρομείων. Και όλα αυτά είναι χρήματα τα οποία εν τέλει πέφτουν σε μια μαύρη τρύπα. Και σας ρωτώ με πολύ καθαρό τρόπο και περιμένω και μια απάντηση κάποια στιγμή από κάποιον από τους αρμόδιους υπουργούς, είτε αυτής είτε της προηγούμενης περιόδου. Γιατί πια, μας έχετε συνηθίσει αυτοί οι υπουργοί αυτής της κυβέρνησης να τα βάζουν με τους υπουργούς της προηγούμενης κυβέρνησης.  

Πού πήγαν αυτά τα χρήματα; Μήπως πήγαν σε νέα οχήματα; Όχι, είναι η απάντηση.

Μήπως πήγαν σε ενίσχυση προσωπικού; Όχι, είναι η απάντηση.

Μήπως πήγαν στον ψηφιακό εκσυγχρονισμό; Όχι, είναι η απάντηση.

Μήπως πήγαν στη στελέχωση των Ελληνικών Ταχυδρομείων με μποξ, όπως έχουν οι υπόλοιπες εταιρείες διανομής; Όχι, είναι η απάντηση.  

Αυτή είναι η αλήθεια. Και φαίνεται πως ακούγεται πολύ σκληρή όχι μόνο από τους βουλευτές της αντιπολίτευσης, αλλά πια και από τους βουλευτές της συμπολίτευσης, κάποιοι εκ των οποίων φαίνεται ότι δεν είχαν καμία απολύτως ιδέα και το πληροφορήθηκαν από τις ανακοινώσεις του Υπερταμείου και του κ. Σκλήκα. Φαίνεται σκληρή αυτή η πραγματικότητα, αλλά εν τέλει είναι και ακόμα πιο σκληρή.  

Έχουν χαθεί τα χρήματα αυτά, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, σε απευθείας αναθέσεις, περίπου ένα εκατομμύριο ευρώ είναι αυτό το οποίο είχε πάρει ο συνάδελφος των βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας, ο κ. Πάτσης.  

Εξωτερικές συμβάσεις, φωτογραφικές συμφωνίες και αναθέσεις. Από 1,8 εκατομμύρια απευθείας αναθέσεις, το 2019, σήμερα έχουν φτάσει σε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ το 2024. Πολλοί τα καταγράφουν άνω των 50 εκατομμυρίων ευρώ. Έχουμε περίπου 50 εκατομμύρια ευρώ με υπογραφές που παραπέμπουν σε απευθείας αναθέσεις.  

Αυτό είναι προφανές ότι δεν ονομάζεται μεταρρύθμιση, εκσυγχρονισμός, εξυγίανση, αλλά μια παρασιτική διαχείριση, η οποία εξυπηρετεί τα golden boys και ιδιωτικές επιχειρήσεις.  

Τι κέρδισε ο οργανισμός μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα; Απολύτως τίποτα. Αντιθέτως, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 30% από 355 εκατομμύρια ευρώ το 2019 σε μόλις 249 εκατομμύρια το 2024 και χάθηκαν περίπου 100 εκατομμύρια ετησίως. Οι εργαζόμενοι έχουν μειωθεί περίπου στο μισό και οι περισσότεροι από αυτούς είναι ενοικιαζόμενοι εργαζόμενοι. Περίπου 3.000 άνθρωποι έμειναν χωρίς δουλειά. Την ίδια ώρα που για το μοναδικό για το οποίο μπορεί να πανηγυρίζει ο διευθύνων σύμβουλος είναι η επιτυχία του να διπλασιάσει το δικό του μισθό. Δεν μπορεί να διαμαρτύρεται για κάτι τέτοιο, αλλά μπορεί να πανηγυρίζει για αυτό το οποίο πέτυχε ο ίδιος.  

Αυτή είναι η περίφημη επιτελική ευθύνη της Νέας Δημοκρατίας. Απολύσεις και περικοπές για τους πολλούς. Χρυσά συμβόλαια για τα golden boys. Όχι μόνο στα Ελληνικά Ταχυδρομεία,

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Στη Θεσσαλονίκη η Κίμπερλι Γκίλφοϊλ – Συνάντηση με τον Κωνσταντίνο Γκιουλέκα (Photos)

Συνάντηση είχαν σήμερα στο Διοικητήριο στη Θεσσαλονίκη η πρέσβειρα των Ηνωμένων Πολιτειών, Κίμπερλι Γκιλφόιλ, με τον υφυπουργό Εσωτερικών, Κωνσταντίνο Γκιουλέκα. Η συνάντηση πρα...

Η Αθήνα απαντά στην Άγκυρα: Πράττουμε τα αυτονόητα για την προστασία μας, δεν αγνοούμε το casus belli

Απάντηση έδωσε η Αθήνα στην Άγκυρα μετά τις δηλώσεις που έκανε νωρίτερα εκπρόσωπος του υπουργείου της Άμυνας Τουρκίας. Συγκεκριμένα, ο εκπρόσωπος του τουρκικού υπουργείου Άμυνας...

Φόρτωση άρθρων...