Τρίτη
06 Οκτωβρίου 2026

Βουλή: Κατατέθηκε η τροπολογία για διατήρηση μείωσης ΦΠΑ σε πέντε νησιά του Αιγαίου

Πολιτική

Στη Βουλή κατατέθηκε η τροπολογία για τη διατήρηση του μειωμένου ΦΠΑ σε πέντε νησιά του Αιγαίου όσο υπάρχουν προσφυγικές-μεταναστευτικές δομές.

Σύμφωνα με την τροπολογία επιτρέπεται από την 1η Ιουλίου, χωρίς χρονικό περιορισμό και ανεξάρτητα των πληθυσμιακών κριτηρίων, η μείωση, με υπουργική απόφαση, των συντελεστών του Φ.Π.Α., κατά 30%, για τα νησιά Λέσβο, Κω, Σάμο, Χίο και Λέρο, όπου έχουν συσταθεί και λειτουργούν εντός της περιφέρειάς τους κέντρα και δομές φιλοξενίας πολιτών τρίτων χωρών ή ανιθαγενών.

Με την τροπολογία διατηρείται και μετά την 1 Ιουλίου το σημερινό καθεστώς του μειωμένου ΦΠΑ που έληγε στις 30 Ιουνίου.

Το καθεστώς του μειωμένου ΦΠΑ, όπως προβλέπεται στην τροπολογία ανακαλείται αυτοδικαίως εντός τριών μηνών από την παύση λειτουργίας κέντρου ή δομής στα συγκεκριμένα νησιά

Αναλυτικότερα η προτεινόμενη διάταξη προβλέπει τα εξής:

Μείωση συντελεστών ΦΠΑ στις νήσους Λέρο, Λέσβο, Κω, Σάμο και Χίο

1. Η παρ. 4 του άρθρου 21 του ν. 2859/2000 (Α' 248) τροποποιείται ως ακολούθως:

«4. Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών είναι δυνατή η μείωση κατά τριάντα τοις εκατό (30%) των συντελεστών του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α) για τα νησιά Λέρο, Λέσβο, Κω, Σάμο και Χίο, εφόσον:

α) έχουν συσταθεί και λειτουργούν εντός της περιφέρειας τους κέντρα και δομές της παρ. 4 του άρθρου 8 του ν. 4375/2016 (Α'51), όπως αυτό προκύπτει από σχετική βεβαίωση που εκδίδεται από την Υπηρεσία Υποδοχής και Ταυτοποίησης του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου, και

β) πρόκειται για αγαθά τα οποία, κατά τον χρόνο που ο φόρος γίνεται απαιτητός:

αα) βρίσκονται στα νησιά αυτά και παραδίδονται από υποκείμενο στον φόρο που είναι εγκατεστημένο στα νησιά αυτά,

ββ) πωλούνται με προορισμό τα νησιά αυτά από υποκείμενο στον φόρο, εγκατεστημένο σε οποιοδήποτε μέρος του εσωτερικού της χώρας, προς αγοραστή υποκείμενο η προς μη υποκείμενο στον φόρο νομικό πρόσωπο, εγκατεστημένο στα νησιά αυτά,

γγ) αποστέλλονται ή μεταφέρονται προς υποκείμενο στον φόρο ή προς μη υποκείμενο στον φόρο νομικό πρόσωπο που είναι εγκατεστημένο στα νησιά αυτά, στο πλαίσιο της ενδοκοινοτικής απόκτησης αγαθών,

δδ) εισάγονται στα νησιά αυτά.

Η απόφαση του πρώτου εδαφίου ανακαλείται αυτοδικαίως εντός τριών (3) μηνών από την παύση λειτουργίας κέντρου ή δομής της περ. α'.
Η μείωση των συντελεστών δεν ισχύει για τα καπνοβιομηχανικά προϊόντα και τα μεταφορικά μέσα».

2. Η παρ. 4α του άρθρου 21 του ν. 2859/2000 περί του υπολογισμού του μέσου ετήσιου αριθμού φιλοξενουμένων για τη μείωση των συντελεστών του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α) για τα νησιά Λέρο, Λέσβο, Κω, Σάμο και Χίο, καταργείται.

3. Το παρόν ισχύει από την 1.7.2021.

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Σδούκου: Η Νέα Δημοκρατία είναι ο σταθερότερος πυλώνας του πολιτικού συστήματος

Στην επέτειο των 52 χρόνων από την ίδρυση της Νέας Δημοκρατίας, στην κριτική του πρώην πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, αλλά και στις κυβερνητικές παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση της ε...

«Λαβράκια» από την Αρχή για το Ξέπλυμα: Έκρυψαν πάνω από 14 εκατ. ευρώ από τα πόθεν έσχες

Σημαντικές περιπτώσεις φοροδιαφυγής αποκαλύφθηκαν έπειτα από τους ελέγχους της Αρχής Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες. Πάνω από 14,3 εκατομ...

Μητσοτάκης: Η ΝΔ παραμένει η μόνη βαθιά κοινωνική λαϊκή παράταξη - Η χώρα δεν θα γυρίσει πίσω στην πλάνη κάποιων λαϊκιστών

Με την ομιλία του Πρωθυπουργού και Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας, κορυφώθηκαν οι εορταστικές εκδηλώσεις για τη συμπλήρωση 52 ετών από την ίδρυση της ΝΔ, στο παλιό αμαξοστάσιο της Ο...

Φόρτωση άρθρων...