Η αντίστροφη μέτρηση για το Παγκόσμιο Κύπελλο του 2026 έχει ξεκινήσει. Το Μουντιάλ θα διεξαχθεί σε ΗΠΑ, Καναδά, Μεξικό.
Από τον προηγούμενο μήνα έχουν τεθεί προς πώληση μέσω της ειδικής πλατφόρμας τα εισιτήρια των αγώνων (με ρεκόρ τιμών), αλλά παράλληλα είχαμε και την έναρξη λειτουργίας της πλατφόρμας FIFA Official Parking, η οποία απευθύνεται σε κατόχους εισιτηρίων και θεωρητικά τους δίνει εύκολη πρόσβαση στα πάρκινγκ των γηπέδων.
Μέσω αυτής, η Παγκόσμια Ομοσπονδία Ποδοσφαίρου εμπορευματοποιεί ακόμη ένα κομμάτι της διοργάνωσης, ακολουθώντας το μοντέλο των μεγάλων αμερικανικών λιγκών όπως το NFL.
Από 75 έως 175 δολάρια
Οι τιμές των θέσεων στάθμευσης διαφέρουν ανάλογα με τη φάση και το γήπεδο. Για τα στάδια Hard Rock (Μαϊάμι), Arrowhead (Κάνσας Σίτι), Gillette (Μασαχουσέτη) και AT&T (Τέξας), το κόστος φτάνει τα 75 δολάρια για τους ομίλους και τη φάση των «32», 100 για τη φάση των «16», 125 ή 145 για τα προημιτελικά και έως 175 δολάρια για τα ημιτελικά και τον μικρό τελικό. Στη Φιλαδέλφεια, το πάρκινγκ κοστίζει 115 δολάρια στη φάση των ομίλων και 145 στη φάση των «16».
Η πλατφόρμα θα καλύπτει σχεδόν όλα τα 16 γήπεδα των ΗΠΑ, του Καναδά και του Μεξικού. Ωστόσο, αρκετές τοποθεσίες, όπως το MetLife Stadium στο Νιου Τζέρσεϊ —όπου θα διεξαχθεί ο τελικός— και το Toronto Stadium, εμφανίζονται ακόμη ως «υπό καθορισμό».
Οι θέσεις στάθμευσης θα είναι περιορισμένες, καθώς μεγάλο μέρος των χώρων γύρω από τα γήπεδα θα χρησιμοποιηθεί για φιλοξενία, ασφάλεια ή εμπορικές δραστηριότητες. Έτσι, η FIFA εκμεταλλεύεται τη μειωμένη διαθεσιμότητα, μετατρέποντας την έλλειψη πάρκινγκ σε νέο πεδίο κερδοφορίας.
Πολλοί φίλαθλοι είπαν ότι το κόστος ενός parking pass, υπερβαίνει την τιμή ενός εισιτηρίου Κατηγορίας 3 για το Μουντιάλ 2022 στο Κατάρ, που κόστιζε 69 δολάρια. Πρόκειται για την πρώτη φορά που η FIFA διαθέτει στο κοινό επίσημες άδειες στάθμευσης μεμονωμένα από τα εισιτήρια.
Το 2025, στο Παγκόσμιο Κύπελλο Συλλόγων, το πάρκινγκ στο Μαϊάμι κόστιζε 40 δολάρια, ενώ στο ΜετΛάιφ 65. Τώρα, το πάρκινγκ τιμολογείται πολλαπλάσια.
Παρά τις αντιδράσεις, η FIFA υπερασπίζεται την εμπορική της πολιτική, υποστηρίζοντας ότι τα έσοδα επανεπενδύονται στην ανάπτυξη του ποδοσφαίρου παγκοσμίως.