Πέμπτη
28 Μαρτίου 2024

Νέα βουτιά για το πετρέλαιο - Βυθίζεται το diesel, κάτω από το 1,4 ευρώ/λίτρο

Απώλειες που άγγιξαν το 5% σε ένα μόλις 24ωρο κατέγραψαν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την ίδια στιγμή που οι τιμές των υγρών καυσίμων στα πρατήρια της χώρας εμφανίζουν σημάδια αποκλιμάκωσης

Αυτοκίνητο

Στην περιοχή των 75 δολαρίων/βαρέλι διαπραγματεύεται πλέον η τιμή του Brent μετά και τη θεαματική βουτιά που σημειώθηκε μέσα σε ένα μόλις 24ωρο.

Οι απώλειες για τον μαύρο χρυσό άγγιξαν μόλις σε μία ημέρα το 5% παρά το γεγονός ότι έχουν ήδη τεθεί σε εφαρμογή οι σημαντικές μειώσεις στην ημερήσια παραγωγή αργού πετρελαίου από τις χώρες του ΟΠΕΚ+.

Η αιφνίδια πτώση στις διεθνείς τιμές του πετρελαίου οφείλονται, σύμφωνα με τους αναλυτές, στο διεθνές οικονομικό τοπίο και ειδικότερα στα σημάδια ύφεσης που παρουσιάζει μία από τις μεγαλύτερες αγορές του πλανήτη.

Ο λόγος για την Κίνα και τα νέα στοιχεία που ήρθαν στο φως της δημοσιότητας, τα οποία αποκαλύπτουν ότι η οικονομία της χώρας συρρικνώθηκε τον Μάρτιο.

Η εξέλιξη αυτή, σε συνδυασμό με τις πληροφορίες που θέλουν την Ομοσπονδιακή Τράπεζα των Ηνωμένων Πολιτειών να προχωρά σε νέα αύξηση των επιτοκίων, οδήγησε την τιμή του αργού πετρελαίου και πάλι κάτω από το ψυχολογικό όριο των 80 δολαρίων ανά βαρέλι και πολύ κοντά στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 12 μηνών.

Την ίδια στιγμή που οι διεθνείς τιμές του αργού πετρελαίου υποχωρούν, παρατηρείται μια τάση αποκλιμάκωσης των τιμών υγρών καυσίμων και στη χώρα μας.

Ήδη σε ορισμένα πρατήρια στο λεκανοπέδιο της Αττικής η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης έχει βρεθεί, έστω και οριακά, κάτω από το 1,7 ευρώ/λίτρο, ενώ σε ακόμα χαμηλότερα επίπεδα πωλείται το diesel.

Ειδικότερα, το πετρέλαιο κίνησης πωλείται στην Αττική ακόμα και στην τιμή του 1,397 ευρώ/λίτρο με τη μέση τιμή διάθεσής του στη χώρα μας να διαμορφώνεται την 1η Μαΐου στο 1,596 ευρώ/λίτρο.

Μάλιστα σε αρκετά πρατήρια της χώρας, η διαφορά ανάμεσα σε diesel και αμόλυβδη βενζίνη αγγίζει ακόμα και τα 40 λεπτά του ευρώ ανά λίτρο, δημιουργώντας μια ανισορροπία στην αγορά των υγρών καυσίμων.

Η απόσταση αυτή που χωρίζει τους δύο τύπους καυσίμου οφείλεται τόσο στο διαφορετικό καθεστώς φορολόγησης αλλά και στη διαρκώς μειούμενη ζήτηση πετρελαίου, η οποία και έχει συμπιέσει την τιμή του στα πρατήρια ολόκληρης της Ευρώπης.

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Τι αλλάζει στα τέλη κυκλοφορίας

Το πρώτο βήμα για την αναθεώρηση του πλαισίου των τελών κυκλοφορίας που καταβάλουν πάνω από 5,5 εκατ. ιδιοκτήτες οχημάτων έγινε με τη συγκρότηση ομάδας εργασίας.

Φόρτωση άρθρων...