Δευτέρα
05 Οκτωβρίου 2026

Αγίου Πνεύματος: Τι ισχύει για τους εργαζομένους του ιδιωτικού τομέα

Οικονομία

Η Δευτέρα του Αγίου Πνεύματος, που «πέφτει» φέτος τη Δευτέρα 1η Ιουνίου, δεν περιλαμβάνεται στις επίσημες αργίες που ορίζει ο νόμος για τους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα.

Ωστόσο οι ιδιωτικές επιχειρήσεις στη χώρα μας αργούν στην περίπτωση που η ημέρα αυτή (Αγίου Πνεύματος) έχει χαρακτηρισθεί αργία με απόφαση Περιφερειάρχη, όπως και με διάταξη ΣΣΕ, Κανονισμού Εργασίας της επιχείρησης, από επιχειρησιακή συνήθεια και έθιμο, κατά το οποίο η επιχείρηση παραμένει κλειστή την ημέρα αυτή. Εξίσου, κατά τον ίδιο τρόπο, μπορεί να ισχύουν ευνοϊκότεροι όροι ως προς την προσαύξηση της αμοιβής για την εργασία που παρέχεται νόμιμα κατά την ημέρα του Αγίου Πνεύματος.

Πώς αμείβονται όσοι εργαστούν

Στην περίπτωση που οι εργαζόμενοι μισθωτοί δεν εργασθούν σύμφωνα με τα παραπάνω θα λάβουν κανονικά το μισθό τους, ενώ όσοι αμείβονται με ημερομίσθιο, δικαιούνται να λάβουν το ημερομίσθιό τους. Σημειώνεται ότι δεν είναι νόμιμος ο συμψηφισμός ημέρας οφειλόμενης ανάπαυσης (ρεπό), με την ημέρα του Αγίου Πνεύματος εφόσον λογίζεται ως ημέρα υποχρεωτικής αργίας

Αν παρότι έχει χαρακτηρισθεί η ημέρα του Αγίου Πνεύματος πρόσθετη εορτή αργία για μία επιχείρηση, αυτή λειτουργήσει φέτος κατ' εξαίρεση, τότε οι εργαζόμενοι που απασχολούνται δικαιούνται προσαύξηση 75%, που υπολογίζεται στο ημερομίσθιό τους (εφόσον αμείβονται με ημερομίσθιο) ή στο 1/25 του μηνιαίου μισθού τους (εφόσον αμείβονται με μηνιαίο μισθό).

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

ΣτΕ: Αντισυνταγματική η παραγραφή χρεών προς το δημόσιο στην 20ετία - Ισχύει η 5ετία

Αντισυνταγματική κρίθηκε από το Συμβούλιο της Επικρατείας η πρόβλεψη της 20ετούς παραγραφής του δικαιώματος του Δημοσίου για επιβολή φορολογικών επιβαρύνσεων λόγω φοροδιαφυγής. ...

Επίδομα θέρμανσης: Αυξημένη η ενίσχυση για το 2026 – Όλες οι ημερομηνίες που πρέπει να γνωρίζετε

Πριν από τα Χριστούγεννα αναμένεται να καταβληθεί η πρώτη δόση του επιδόματος θέρμανσης 2026., το οποίο θα είναι αυξημένο, καθώς η κυβέρνηση έχει ήδη προαναγγείλει οριζόντια ενίσχυ...

Εφορία: Πέντε «παράθυρα» για κούρεμα προστίμων έως 50% – Οι προθεσμίες και οι 12 δόσεις

Μέχρι πέντε ευκαιρίες για να μειώσουν ακόμα και στο μισό τα πρόστιμα από φορολογικό έλεγχο έχουν οι φορολογούμενοι, εφόσον διευθετήσουν την κύρια οφειλή, μέσα στο χρονικό πλαίσιο π...

Φόρτωση άρθρων...