Σε αμερικανική υπόθεση, όπως αρκετοί προεξοφλούσαν, εξελίχθηκε ο διαγωνισμός για την απόκτηση της πλειοψηφίας του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης, καθώς στον σχετικό διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ , σύμφωνα με πληροφορίες, υποβλήθηκαν μόνο δύο προσφορές, αμερικανικών συμφερόντων αμφότερες.
Πρόκειται για:
⇒ την κοινοπραξία INTERNATIONAL PORT INVESTMENTS ALEXANDROUPOLIS, η οποία απαρτίζεται από τις εταιρείες BLACK SUMMIT FINANCIAL GROUP - EUROPORTS-EFA GROUP και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και
⇒ τη LIBERTY PORT HOLDINGS ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Α.Ε. (θυγατρική QUINTANA INFRASTRUCTURE & DEVELOPMENT).
Εκτός διεκδίκησης έμειναν ο ΟΛΘ και η κοινοπραξία CAMERON S.A- GOLDAIR CARGO AE- BOLLORE AFRICA LOGISTICS.
Τόσο η Black Summit που διεκδικεί το λιμάνι μαζί με τον όμιλο ΓΕΚ, όσο και η Quintana είναι αμερικανικές εταιρείες, γεγονός που επιβεβαιώνει το ενδιαφέρον των ΗΠΑ για το λιμάνι σε άρρηκτη σχέση και με την αμερικανική βάση στην πόλη, αλλά και με τον ενεργειακό κόμβο που αναπτύσσεται εκεί, με επίκεντρο το σταθμό αερίου.
Σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, η διαδικασία αξιολόγησης των προσφορών θα ξεκινήσει άμεσα, ενώ οι οικονομικές προσφορές των επενδυτών που πληρούν τους όρους του διαγωνισμού θα αποσφραγιστούν σε επόμενη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του Ταμείου.
Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης έχει προσλάβει τα τελευταία χρόνια κρίσιμη γεωπολιτική σημασία, που ενισχύθηκε περαιτέρω μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία. Εχει ενταχθεί στο πλαίσιο της θεσμοθετημένης ελληνοαμερικανικής αμυντικής συνεργασίας (Συμφωνία Αμοιβαίας Αμυντικής Συνεργασίας – MDCA) και το χρησιμοποιούν έτσι αμερικανικές και συμμαχικές ένοπλες δυνάμεις.
Παράλληλα, στα ανοιχτά του λιμανιού αναπτύσσεται ο υπεράκτιος τερματικός σταθμός επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) από την Gastrade. Επιπλέον, στην περιοχή επιδιώκεται η χωροθέτηση εργοστασίου παραγωγής ηλεκτρισμού με καύσιμο το φυσικό αέριο από κοινοπραξία της ΔΕΗ, της ΔΕΠΑ και του ομίλου Κοπελούζου. Ο τελευταίος συμμετέχει και στην Gastrade αλλά και στην τελευταία –εκ των προαναφερθέντων σχημάτων– κοινοπραξία που συμμετείχε στον διαγωνισμό, αλλά τελικά δεν υπέβαλε δεσμευτική προσφορά για το λιμάνι.
Στον έτερο διαγωνισμό, αυτόν για την ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας, είχαν καταθέσει δεσμευτικές προσφορές τρία σχήματα: η Attica Group σε κοινοπραξία με την Ακτωρ, η Grimaldi και ο ΟΛΘ. Οι προσφορές αποσφραγίστηκαν χθες και αν και το ΤΑΙΠΕΔ δεν ανέφερε τίποτα στη σχετική ανακοίνωση, πηγές της αγοράς εμφανίζονται βέβαιες πως στο επόμενο στάδιο των βελτιωμένων προσφορών περνούν ο όμιλος Γκριμάλντι και ο ΟΛΘ.
Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις