Σαββάτο
20 Δεκεμβρίου 2025

Mέσα Ιανουαρίου το πρώτο δρομολόγιο Aθήνα - Θεσσαλονίκη με τρένο υψηλής ταχύτητας

Ελλάδα

Στα μέσα Ιανουαρίου του 2022 αναμένεται να πραγματοποιηθεί το πρώτο δρομολόγιο του τρένου υψηλής ταχύτητας ETR470, που θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη με την Αθήνα με μέγιστη ταχύτητα 160 χλμ την ώρα, καθώς φαίνεται πως διευθετείται το θέμα που είχε ανακύψει με την έλλειψη συσκευής αμμοδιασποράς στο σύστημα πέδησης των συρμών (βασική προϋπόθεση για την πιστοποίηση και αδειοδότηση της κυκλοφορίας τους στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο).


Την απόφαση να τοποθετηθούν σύντομα στους συρμούς -από την κατασκευάστρια Alstom- οι απαιτούμενοι αμμοδιασπορείς, ώστε τα τρένα να συμμορφώνονται με τους εθνικούς κανόνες για την ασφάλεια του τροχαίου υλικού και να μπορέσουν να λάβουν την απαιτούμενη πιστοποίηση, γνωστοποίησε σήμερα ο πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Ντάριο Λο Μπόσκο (Dario Lo Bosco), κατά τη διάρκεια συνάντησης με δημοσιογράφους, στο περιθώριο της διεθνούς έκθεσης τεχνολογίας και καινοτομίας BEYOND 4.0, στη Θεσσαλονίκη.


Οι πέντε αυτοκινητάμαξες τύπου ETR470 αναμενόταν να δρομολογηθούν σταδιακά μεταξύ Θεσσαλονίκης και Αθήνας, αρχής γενομένης από τον Μάρτιο του 2021, αλλά στη συνέχεια η έναρξη των δρομολογίων μετατέθηκε για τον Ιούνιο. Έκτοτε -και ελλείψει της απαιτούμενης πιστοποίησης- οι τρεις από τις αυτοκινητάμαξες που είχαν ήδη αφιχθεί στην Ελλάδα, έμεναν ακινητοποιημένες στο αμαξοστάσιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη Μενεμένη Θεσσαλονίκης. Πλέον, μια περιπέτεια μηνών τελειώνει, καθώς η τοποθέτηση των αμμοδιασπορέων φαίνεται πως θα καταστήσει επιτέλους δυνατή την έναρξη των δρομολογίων από τις αρχές του 2022.




«Οι αμαξοστοιχίες ETR470 δεν ανήκουν στην οικογένεια των "Βελών"»


Ωστόσο, όπως διευκρίνισε ο κ. Λο Μπόσκο, οι αμαξοστοιχίες ΕΤR470 δεν ανήκουν στην οικογένεια των τρένων που χαρακτηρίζονται «Βέλη». Η δρομολόγηση των πρώτων αμαξοστοιχιών αυτής της οικογένειας «θα χρειαστεί πολλά ακόμα χρόνια δουλειάς, με πολύ καλή συνεργασία μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και της Ferrovie dello stato (FSI)», επισήμανε ο πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, διευκρινίζοντας ότι για να μπορούν τα τρένα ν' αναπτύξουν τέτοιες ταχύτητες στο ελληνικό δίκτυο, θα πρέπει πρώτα να ολοκληρωθούν οι λεγόμενες «γραμμές προτεραιότητας» και η σιδηροδρομική διασύνδεση με τη Σόφια.


Ταυτόχρονα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα μπορεί μελλοντικά να επωφεληθεί και από το πρόγραμμα ανάπτυξης της τεχνολογίας διαχείρισης σιδηροδρομικής κυκλοφορίας ERTMS (European Rail Traffic Management System), που -σύμφωνα με τον κ.Λο Μπόσκο- βρίσκεται σε εξέλιξη, με κοινοτική χρηματοδότηση, και επιτρέπει την καλύτερη «επικοινωνία» μεταξύ της σιδηροδρομικής γραμμής και του συρμού και άρα και την ανάπτυξη μεγαλύτερων ταχυτήτων.


«Ας απολαύσουμε πρώτα το 2022 τα νέα γρήγορα τρένα (σ.σ. τα ETR470), τα οποία θα προσφέρουν μεγαλύτερη ταχύτητα, άνεση και ασφάλεια, αλλά και τους αναβαθμισμένους (σ.σ. σε συνεργασία με τον ΟΣΕ) σιδηροδρομικούς σταθμούς» υπογράμμισε ο πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στο ερώτημα αν υπάρχει κάποια εκτίμηση ως προς το πότε θα κάνουν «πρεμιέρα» στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο τα τρένα τύπου «Βέλος».

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Το ελληνικό FBI εξάρθρωσε κύκλωμα μαστροπείας σε δύο στριπτιτζάδικα στην Καλλιθέα

Έφοδο σε 2 στριπτιτζάδικα στην Καλλιθέα, έκανε νωρίς το πρωί της Παρασκευής (19.12.2025) το ελληνικό FBI συλλαμβάνοντας 5 άτομα που κατηγορούνται ότι προήγαγαν στην πορνεία αλλοδαπ...

Ανήλικοι μαθητές διακινούσαν κοκαΐνη και χασίς μέσα σε σχολείο στα βόρεια προάστια

Κύκλωμα που διακινούσε ναρκωτικά σε σχολείο στα βόρεια προάστια, εξάρθρωσε η Διεύθυνση Ασφάλειας Αττικής. Για την υπόθεση συνελήφθησαν 12 άτομα, ανάμεσά τους 6 ανήλικοι μαθητές. ...

Νίκος Γιαννόπουλος για τον ξυλοδαρμό του από τον Νίκο Παππά: «Όποιος με αποκαλεί μέθυσο θα βρεθεί στα δικαστήρια»

Με τον δημοσιογράφο Νίκο Γιαννόπουλο να διαψεύδει ρητά το γεγονός ότι ήταν μεθυσμένος, όπως άφησε να εννοηθεί ο Νίκος Παππάς, όταν δέχτηκε επίθεση από τον ευρωβουλευτή, ο ίδιος δηλ...

Φόρτωση άρθρων...