Παρασκευή
19 Απριλίου 2024

Πρώην στέλεχος ΤΡΑΙΝΟΣΕ για Τέμπη: «Όλα έγιναν λάθος εκείνη τη βραδιά»

«Δεν εφαρμόστηκε ο γενικός κανονισμός κυκλοφορίας», είπε ο πρώην διευθυντής Ασφαλείας και Κυκλοφορίας Αμαξοστοιχιών ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

«Όλα έγιναν λάθος εκείνη τη βραδιά. Δεν εφαρμόστηκε ο γενικός κανονισμός κυκλοφορίας», τόνισε ο Χρήστος Ρετσινάς, πρώην διευθυντής Ασφαλείας και Κυκλοφορίας Αμαξοστοιχιών ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την τραγωδία στα Τέμπη. 

Παράλληλα, το πρώην στέλεχος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προχώρησε σε μια σοβαρή καταγγελία για τον προφυλακισμένο σταθμάρχη Λάρισας, που είχε βάρδια το βράδυ της φονικής σύγκρουσης.

«Δεν ήξερε να κάνει αυτόματη χάραξη δρομολογίου», σημείωσε μιλώντας στην ΕΡΤ και πρόσθεσε πως «το έκανε χειροκίνητα», υποστηρίζοντας πως «όλες οι δικαιολογίες ότι φλασάρησε το κλειδί είναι παραμύθια».

Σχετικά με το σύστημα αυτόματης χάραξης δρομολογίου στον σταθμό Λάρισας ξεκαθάρισε: «Η Alstom παρέδωσε το εν λόγω σύστημα αρχές του Νοέμβρη του 2022 και λειτουργεί άψογα».

Τι λέει για τον σταθμάρχη

Για τον σταθμάρχη της Λάρισας εκτίμησε πως «δεν ήταν μόνο άπειρος. Πρέπει να είχε και κάποιο ψυχικό πρόβλημα» και συμπλήρωσε πως «εάν ο ΟΣΕ είχε περάσει τους υπό πρόσληψη σταθμάρχες από ψυχοτεχνική εξέταση στο Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας, αυτός σίγουρα θα είχε κοπεί και ενδεχομένως και κάποιοι άλλοι νέοι που μπήκαν με μπλοκάκι».

Όπως ανέφερε, «στις ευρωπαϊκές χώρες είναι υποχρεωτική και επαναλαμβανόμενη αυτή η εξέταση». Όσο για τη βραδιά του δυστυχήματος, σημειώνει πως «όλα έγιναν λάθος. Δεν εφαρμόστηκε ο γενικός κανονισμός κυκλοφορίας».

«Δεν ξέρει να χειριστεί το σύστημα τηλεδιοίκησης σηματοδότησης»

Ο Χρήστος Ρετσινάς ανέφερε ακόμη ότι «πρώτον, ο συγκεκριμένος σταθμάρχης δεν ξέρει να χειριστεί το σύστημα τηλεδιοίκησης σηματοδότησης του σταθμού της Λάρισας, το οποίο ισχύει για περίπου 5 χιλιόμετρα εμπρός και περίπου 5 χιλιόμετρα πίσω και να κάνει αυτόματη χάραξη δρομολογίου. Δεν ήξερε να το χειριστεί αυτόματα».

«Η Alstom παρέδωσε το εν λόγω σύστημα αρχές του Νοέμβρη του 2022 και λειτουργεί άψογα», επεσήμανε το πρώην στέλεχος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

«Το μαύρο κουτί της Alstom, όταν το χρησιμοποιείς, αυτόματα καταγράφει και τις κινήσεις. Όταν το χρησιμοποίησαν οι προηγούμενοι έμπειροι σταθμάρχες υπάρχουν οι καταγραφές. Από τις 10 το βράδυ και μετά δεν υπάρχει καταγραφή. Ο συγκεκριμένος σταθμάρχης δεν ήξερε να το χειριστεί και πήγε να το κάνει χειροκίνητα», ανέφερε ο Χρήστος Ρετσινάς.

«Όμως κάνει ένα λάθος, στις 10 και μισή που είχε φύγει ο δεύτερος σταθμάρχης, όταν έρχεται η προαστιακή αμαξοστοιχία από τη Θεσσαλονίκη και χειροκίνητα αυτός δεν έχει τοποθετήσει μία αλλαγή την 116 στη σωστή θέση, με αποτέλεσμα αντί να πάει στην τρίτη γραμμή το τρένο για να κατεβάσει τους επιβάτες, να πηγαίνει προς Βόλο.

Μετά το κατάλαβε και έβαλε το τρένο να κάνει οπισθοδρόμηση. Έχουμε δει και το σχετικό βίντεο», πρόσθεσε ο κ. Ρετσινάς.

Όταν του επισημάνθηκε πως ο σταθμάρχης το κατάλαβε αφότου το αντιλήφθηκε ο μηχανοδηγός του προαστιακού και του το ανέφερε, ο Χρήστος Ρετσινάς σημείωσε πως εάν δεν είχε γίνει αντιληπτό αυτό που συνέβαινε «μπορεί να είχαμε ένα μικρής τάξεως ατύχημα χωρίς θύματα».

Τι αποκαλύπτει για το μοιραίο βράδυ

«Έρχεται 11 και δύο λεπτά στη Λάρισα και ύστερα από δύο λεπτά αναχωρεί. Ο σταθμάρχης στην αναχώρηση δίνει τηλεγράφημα που επιτρέπεται. Στο τηλεγράφημα πρέπει να λες από ποια γραμμή φεύγει το τρένο. Από την άνοδο ή από την κάθοδο; Γιατί για να φύγει από την κάθοδο σημαίνει πως για κάποιους λόγους είναι κομμένη η άνοδος. Ο μηχανοδηγός του δείχνει εμπιστοσύνη απόλυτη και δεν εφαρμόζει ούτε αυτός τον κανονισμό. Έπρεπε να τον ρωτήσει "από πού φεύγω" και στη συνέχεια να αναγγείλει μέσω ραδιοτηλεφώνου ότι η αμοξοστοιχία 62, με το υπ. τάδε τηλεγράφημα, φεύγει από τον σταθμό Λάρισας από τη γραμμή ανόδου», είπε ακόμη.

«Εάν το είχε αναγγείλει ο μηχανοδηγός, ο σταθμάρχης Λάρισας που δεν ξέρει ή δεν θυμάται ότι δεν έχει γυρίσει το κουμπί για να κλειδώσει στην άνοδο, χειροκίνητα θα καταλάβαινε το λάθος του», επισήμανε και υποστήριξε: «Όλες οι δικαιολογίες ότι φλασάρησε το κλειδί είναι παραμύθια. Το σύστημα σε αυτή την περίπτωση σου δείχνει με φωτάκια ότι κάτι συμβαίνει».

Σχετικά με την πορεία του μοιραίου τρένου στη συνέχεια εκτιμά: «Ο μηχανοδηγός όταν μπαίνει στην κάθοδο, κανονιστικά οφείλει, αφού καταλαβαίνει ότι πρόκειται για λάθος και κάτι συμβαίνει, να ακινητοποιήσει την αμαξοστοιχία. Προσπάθησε να επικοινωνήσει με τον σταθμάρχη, αλλά αυτός είχε απομακρυνθεί από το γραφείο».
 

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Δημήτρης Καφαντάρης: Όταν συμμετέχουμε στις συνεδριάσεις της Ε.τ.Π. ως «Εθνική Ελλάδος» οι επιτυχίες είναι σημαντικές

Η Τροπολογία η οποία κατατέθηκε από την Ελληνική Αντιπροσωπεία, επί της γνωμοδότησης «Δέσμη μέτρων για τη διεύρυνση 2023 - Δυτικά Βαλκάνια, Τουρκία» σχετικά με τη σύλληψη του εκλεγ...

Επιχείρηση της ΕΛΑΣ στις φυλακές Κορυδαλλού - Εντοπίστηκαν κινητά, ναρκωτικά και μαχαίρι

Επιχείρηση στις φυλακές Κορυδαλλού πραγματοποίησε τα ξημερώματα η Δίωξη Ναρκωτικών, με τη συνδρομή αστυνομικών της Ε.Κ.Α.Μ., της Ο.Π.Κ.Ε. και δυο αστυνομικών σκύλων. Κατά τη διά...

Αυτές είναι οι 198 «απάτητες παραλίες» της Ελλάδας - Μπαίνουν σε καθεστώς απόλυτης προστασίας

Υπογράφηκε σήμερα (19.4.2024) από τον Υπουργό Οικονομικών, Κωστή Χατζηδάκη και τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Θόδωρο Σκυλακάκη, η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ), με την οπ...

Φόρτωση άρθρων...