Σαββάτο
04 Μαΐου 2024

Γιατί προβλέπεται αδιέξοδο στην συνάντηση Κυβέρνησης – Αγροτών, ο Δένδιας ο Βορίδης και οι κάλπες των Ευρωκλογών και η ηρωική έξοδος Πολάκη από τον ΣΥΡΙΖΑ

Παρασκήνιο

Μέχρι την Τρίτη θα φανεί εάν τελικά επικρατήσει η κοινή λογική για να επιτευχθεί ο πολυπόθητος συμβιβασμός μεταξύ Κυβέρνησης και αγροτών, έτσι ώστε να αποφευχθούν οι μαζικοί αποκλεισμοί των Εθνικών Οδών, που θα επιφέρουν – συν τοις άλλοις- ένα επιπλέον κύμα ακρίβειας στα βασικά είδη διατροφής. Η Κυβέρνηση και προσωπικά ο πρωθυπουργός εμφανίζονται διατεθειμένοι να εξαντλήσουν κάθε δυνατότητα που προσφέρει η οικονομική κατάσταση και η δημοσιονομική συγκυρία, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν θα ικανοποιήσουν ακραία αιτήματα.

@ Από την άλλη οι αγρότες και κτηνοτρόφοι, που πράγματι έχουν πληγεί βάναυσα από τις φυσικές καταστροφές (κυρίως στη Θεσσαλία) αλλά και από την τεράστια αύξηση στο κόστος της καύσιμης ύλης αλλά και τον αγροτικών – κτηνοτροφικών εφοδίων έχουν ασφαλώς δίκιο να διεκδικούν παροχές, αλλά στα πλαίσια της λογικής και με γνώμονα πάντα τις δυνατότητες του κρατικού προϋπολογισμού.
Οι εκτιμήσεις πάντως συντείνουν, στο ότι ΔΕΝ θα υπάρξει «λευκός καπνός» μετά την συνάντηση του Μαξίμου (κυρίως γιατί το πάνω χέρι στα αγροτικά μέτωπα έχουν στελέχη του ΚΚΕ) και τελικά θα οδηγηθούμε σε μετωπική σύγκρουση Κυβέρνησης – Αγροτών. Από την οποία και οι δυο πλευρές θα βγουν ζημιωμένες… 

@ Για να βλογήσουμε λίγο και… τα γένια μας, ο Lykavitos.gr και το On Target έγραφε την περασμένη Τετάρτη  μεταξύ άλλων πως «με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένονται οι παρεμβάσεις του πρωθυπουργού για την Golden Visa, αφού ένα «πουλάκι» μας ψιθύρισε πως την ερχόμενη Παρασκευή απαντώντας σε ερώτηση του Νίκου Ανδρουλάκη για την Στεγαστική πολιτική της κυβέρνησης θα έχει κάτι καινούργιο να ανακοινώσει. Το ζήτημα με τα ακίνητα και την εκτόξευση των τιμών των κατοικιών στα αστικά κέντρα αν και δεν είναι μόνο Ελληνικό πρόβλημα, προφανώς και απασχολεί έντονα το Μαξίμου αφού τα ενοίκια έχουν φτάσει κυριολεκτικά «στον θεό» ενώ η αγορά σπιτιού από μια νέα οικογένεια φαντάζει άπιαστο όνειρο. Θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο πως θα υπάρξουν περαιτέρω «δραστικές» παρεμβάσεις – τουλάχιστον για την Golden Visa…» Και την Παρασκευή ο πρωθυπουργός ανακοίνωση αύξηση του ορίου για την Golden Visa στις 800.000 ευρώ. Αυτά…

@ Όσο ήταν υπουργός Εξωτερικών, ο Νίκος Δένδιας δεν είχε χρόνο για πολλές  παρουσίες σε κομματικές εκδηλώσεις. Από τη στιγμή, όμως, που πήγε στο Πεντάγωνο, αυτό άλλαξε. Έτσι λοιπόν σήμερα αποδέχεται σχεδόν όλες τις προσκλήσεις, είτε στην Αθήνα, εκλογική περιφέρεια του, είτε έκτος.
Από τις ομιλίες του, εμείς συγκρατήσαμε όσα είπε για τον «λαϊκό χαρακτήρα της μεγάλης και φιλελεύθερης παράταξης».
Αυτό ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν το αναφέρει συχνά, αντίθετα μιλάει για τον "πολυδύναμο εκσυγχρονισμό". Και ο καθένας μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματα του.  

@ Αρκετά ενδιαφέρουσες ατάκες είχε η χθεσινή συνέντευξη του Μάκη Βορίδη στο «Θέμα» από τις οποίες δύο μας κέντρισαν περισσότερο το ενδιαφέρον. Αυτή για το εάν θα παραμείνει στην Κυβέρνηση μετά την καταψήφιση (μέσω της αποχής) του νόμου για τα ομόφυλά όπου ο Βορίδης ανέφερε πως «προφανώς η παραμονή μου στην κυβέρνηση ή όχι είναι κάτι το οποίο το αποφασίζει ο πρωθυπουργός. Και προφανώς ο πρωθυπουργός είπε ότι είναι αρκετά σύνηθες στο Ηνωμένο Βασίλειο, για παράδειγμα, να υπάρχουν τέτοιου είδους διαφωνίες ακόμα και ενδοκυβερνητικές».
Εξίσου ενδιαφέρουσα ήταν αναφορά Βορίδη για την συγκρότηση ενός Δεξιού μετώπου εκτός ΝΔ, εκεί όπου ανέφερε ότι «δεν υπάρχει μια πλατφόρμα σοβαρής λογικής υπεύθυνης και συγκροτημένης Δεξιάς εκτός της Νέας Δημοκρατίας. Γιατί δεν υπάρχει; Γιατί την έχει καλύψει όλη ο Μητσοτάκης [...] Κι αυτό είναι που φτιάχνει τους όρους ηγεμονίας της Νέας Δημοκρατίας».
Οι ευρωκλογές πάντως και κυρίως το αποτέλεσμα τους, είναι ένα σταυροδρόμι πολιτικών αποφάσεων. Για πολλούς.  

@ Όλο και περισσότεροι στον ΣΥΡΙΖΑ θεωρούν ως δεδομένο, ότι την ημέρα της επίμαχης ψηφοφορίας για τον νόμο που αφορά τον γάμο για τα ομόφυλα ζευγάρια ο Παύλος Πολάκης θα απουσιάζει για… δουλειές στα Σφακιά.
Όπως αντιλαμβάνεστε δεν πρόκειται να ψηφίσει τον νόμο με ό,τι συνεπάγεται μια τέτοια εξέλιξη.
Το ερώτημα που τίθεται είναι τι θα κάνει ο Στέφανος Κασσελάκης που είχε θέσει ζήτημα κομματικής πειθαρχίας.
Στην Κουμουνδούρου λένε ότι αν συμβεί κάτι τέτοιο θα είναι η τρίτη και φαρμακερή διαφοροποίηση του Πολάκη και αυτή τη φορά δεν πρόκειται να τον διασώσει ούτε ο… Καπνισάκης.
Κάποιοι άλλοι υποστηρίζουν ότι ο Πολάκης επιχειρεί ηρωική έξοδο γιατί γνωρίζει ότι μετά τις ευρωεκλογές θα πέσει πολύ «ξύλο» στην Κουμουνδούρου.

@Με ρυθμούς χελώνας προσχωρά η ρύθμιση οφειλών των δανειοληπτών μέσω του εξωδικαστικού συμβιβασμού, καθώς παρά τις βελτιώσεις του νόμου, ελάχιστοι είναι αυτοί οι οποίοι προχωρούν ένα βήμα παραπέρα για να σώσουν τα σπίτια τους από τον πλειστηριασμό. Όσο για τους πολλούς, περιμένουν κάποιο... θαύμα, για να μην μείνουν στον δρόμο. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Ιανουαρίου (για τα οποία η κυβέρνηση πανηγυρίζει...) της Γενικής Γραμματείας Χρηματοπιστωτικού Τομέα και Διαχείρισης Ιδιωτικούς Χρέους, πραγματοποιήθηκαν 5.031 εκκινήσεις νέων αιτήσεων στην πλατφόρμα και 1.075 νέες επιτυχείς ρυθμίσεις οφειλών οι οποίες αντιστοιχούν σε σύνολο αρχικών οφειλών 425 εκατ. ευρώ. Το κούρεμα της οφειλής που επιτυγχάνεται μέσω του εξωδικαστικού φτάνει έως και 28%, αλλά ακόμη και αυτό δεν είναι αρκετό για να σώσει ο κοσμάκης το σπίτι του, όταν τον έχει πνίξει η ακρίβεια και δεν περισσεύει... σάλιο! Μέχρι το τέλος του προηγούμενου μήνα είχαν γίνει 13.101 επιτυχείς ρυθμίσεις που αντιστοιχούσαν σε οφειλές 4,8 δισ. ευρώ, ενώ πολλοί είναι αυτοί που στην πορεία δεν θα αντέξουν και θα τεθούν εκτός. 

@  Παραγγελίες για τη ναυπήγηση τεσσάρων υπερ-δεξαμενόπλοιων VLCC μεταφορικής ικανότητας 300.000 τόνων το καθένα, με option για άλλα δύο έβαλε η εταιρεία Capital Maritime & Trading συμφερόντων Βαγγέλη Μαρινάκη σε κινεζικά ναυπηγεία.
Πρόκειται για δεξαμενόπλοια με δυνατότητα  χρήσης δύο ειδών καυσίμου πετρέλαιο και  LNG –(LNG double fuel). Σύμφωνα με ναυλομεσιτικού οίκους το κόστος ναυπήγησης του κάθε VLCC δεξαμενόπλοιου ανέρχεται στα  140 εκατομμύρια δολάρια με μηχανές MEGI.
Η επιλογή LNG ως καυσίμου συνάδει με την πολιτική του ομίλου Μαρινάκη για πράσινη μετάβαση.
Παράλληλα, η Capital Maritime & Trading  διπλασίασε τις παραγγελίες για τη ναυπήγηση πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου CO2.
Πιο συγκεκριμένα,  έβαλε άλλες δύο παραγγελίες για πλοία μεταφορικής ικανότητας 22.000 κυβικών μέτρων το καθένα στα κορεατικά ναυπηγεία Hyundai Mipo Dockyard ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό τους στα τέσσερα.
Το συνολικό κόστος για τα δύο πλοία ανέρχεται στα 160 εκατομμύρια δολάρια ήτοι 80 εκατομμύρια το καθένα. Σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές είναι ακριβότερα από τα δύο πρώτα που παρήγγειλε η Capital Maritime & Trading 72,5 εκατομμύρια το καθένα ήτοι 145 εκατομμύρια στο σύνολο.

 

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη
Φόρτωση άρθρων...