Πέμπτη
02 Μαΐου 2024

Τέμπη: «Λαθρέμποροι» και «χονδρέμποροι» ανθρώπινου πόνου

Από την... εξαφάνιση των βαγονιών και τα... μπαζώματα που επινόησε ως... πειστήρια ο αρχηγός ενός κόμματος που διαθέτει το φάρμακο κατά της... φαλάκρας, το θέμα της τραγωδίας των Τεμπών, περνάει σε άλλη διάσταση, μέσα από την "αποκάλυψη" μονταρισμένων συνομιλιών των άμεσα εμπλεκόμενων στο δυστύχημα.

Ο άσχετος και επικίνδυνος σταθμάρχης και αυτοί που τον τοποθέτησαν σ΄ αυτή τη θέση ή τον άφησαν μόνο στη βάρδια για να πάνε νωρίς στο σπίτια κάτι... πιτόγυρα, είναι αυτοί που έκαναν απανωτά λάθη. Αν ήταν το πρόβλημα τα μηχανήματα, τότε τις τελευταίες δεκαετίες θα είχαμε εκατοντάδες κατεστραμμένα τρένα και χιλιάδες νεκρούς.

Γράφει ο Λουκάς Γεωργιάδης

Ο ανθρώπινος παράγοντας είναι το άλφα και το ωμέγα, ακόμη και όταν η τεχνολογία αντικαθιστά τα ανθρώπινα χέρια. Το αεροπλάνο μπορεί να πετάει με τον αυτόματο πιλότο, αλλά θέλει και τον άνθρωπο που θα πατήσει το κουμπί ή θα εντοπίσει πριν πετάξει την όποια βλάβη παρουσιάζει.

Από τα πρώτα 24ωρα της τραγωδίας, το πανελλήνιο έμαθε τον... επαγγελματικό τρόπο με τον οποίο λειτούργησε ο μοιραίος σταθμάρχης, στέλνοντας στον θάνατο 57 ανθρώπους. Λόγω των εθνικών εκλογών του 2023, το θέμα δεν άργησε να μπει στο "ζύγι" του... εμπορίου από τον ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος έφαγε τα... μούτρα του! Έφτιαξαν το δικό τους αφήγημα, δίνοντας προεκτάσεις λαϊκών δικαστηρίων, αλλά ο κόσμος δεν μπορούσε να πιστέψει τους μεγαλύτερους πολιτικούς απατεώνες από συστάσεως του Ελληνικού κράτους, ιδίως, από τη στιγμή που αποδείχθηκε ότι δεν μπορούσαν να κάνουν τα στοιχειώδη, στην περίπτωση της φονικής πυρκαγιάς στο Μάτι τον Ιούλιο του 2019, με τα 105 θύματα, τους τραυματίες και τις "σκοτωμένες" ψυχές για το υπόλοιπο της ζωής τους.

Στην τραγωδία των Τεμπών, ο σταθμάρχης έστειλε τους μηχανοδηγούς της μοιραίας αμαξοστοιχίας στη γραμμή που δεν έπρεπε να τους στείλει. Κατ΄ αρχάς, αν ο σιδηρόδρομος ήταν "τυφλός", τότε εδώ και δεκαετίες δεν θα είχαμε τρένα, καθώς όλα θα είχαν συγκρουστεί! Από την άλλη, οφείλουμε να επισημάνουμε κάποια πράγματα που είναι αδιαμφισβήτητα και πρέπει να τα προσεγγίσουμε με την απλή και κοινή λογική.

Κάθε μέρα πραγματοποιούνται πάνω από 100 δρομολόγια σε ολόκληρη τη χώρα, δηλαδή 3.000 τον μήνα ή περίπου 40.000 ετησίως. Αν οι σιδηροδρομικοί υπάλληλοι και οι μηχανοδηγοί δεν λειτουργούσαν όπως πρέπει, τότε θα έπρεπε σ΄ αυτήν τη χώρα να είχαμε 20 τραγωδίες τη βδομάδα! Συνεπώς, αυτό και μόνο το στοιχείο, καθώς και το γεγονός ότι το προηγούμενο πολύνεκρο δυστύχημα συνέβη το 1972, πάλι από εγκληματικό λάθος ενός σταθμάρχη, αντιλαμβανόμαστε πού βρίσκονται οι μύθοι και πού η πραγματικότητα. Από κει και πέρα, μπορούμε να συζητήσουμε όλα τα άλλα. Για τον σιδηρόδρομο που δεν θα έπρεπε να έχει καν μηχανοδηγούς και να λειτουργεί με αισθητήρες, μέχρι οτιδήποτε άλλο. Τέλος πάντων...

Το θέμα που προέκυψε το τελευταίο 48ωρο με τη δήθεν... μονταζιέρα σχετικά με τις συνομιλίες των υπαλλήλων που είχαν βάρδια εκείνο το μοιραίο βράδυ, ήταν κάτι που στην κυριολεξία φαίνεται ότι είναι πιασμένο από τα... μαλλιά. Τα κόμματα της αντιπολίτευσης, πιστεύοντας ότι απευθύνονται σε ηλίθιους, έκαναν λόγο για... συνωμοσία της κυβέρνησης, για συγκάλυψη και ό,τι άλλο μπορεί να σκεφτεί ένας αρρωστημένος εγκέφαλος, ο οποίος βρίσκεται σε κατάσταση πολιτικής απελπισίας και δεν διστάζει να εμπορευτεί τον ανθρώπινο πόνο.

Τα ντοκουμέντα δείχνουν ότι η Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών της Ελληνικής Αστυνομίας έχει διαβιβάσει στις ανακριτικές αρχές το σύνολο των ηχητικών καταγραφών του ΟΣΕ από τις 02/03/2023 και συνεπώς, η Δικαιοσύνη έχει στα χέρια της αυτούσιο το υλικό ώστε να διεξάγει με αποτελεσματικό τρόπο την έρευνα της. Μάλιστα, τη διάσταση περί... αλλοίωσης, την οποία "είδαν" τα κόμματα της αντιπολίτευσης, ακόμη και η ίδια η εφημερίδα που δημοσίευσε το θέμα για τη... μονταζιέρα, δεν το επικαλείται στο δημοσίευμα. Συνεπώς, όσοι υιοθέτησαν τη συνωμοσία περί... μονταρισμένων συνομιλιών και πλημμύρισαν με αναρτήσεις τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μάλλον παγιδεύτηκαν.

Η κυβέρνηση μετά το δημοσίευμα και την προσπάθεια των κομμάτων της αντιπολίτευσης να το αξιοποιήσουν μικροπολιτικά, πέρασε στην αντεπίθεση. Επισήμανε ότι απόδειξη για τις αιτιάσεις περί  κρατικής "μονταζιέρας" αποτελεί το ρεπορτάζ της ΕΡΤ και των υπολοίπων τηλεοπτικών σταθμών στις 4 Μαρτίου, όπου αναφερόταν ξεκάθαρα ότι υπήρχε και άλλο πρόσωπο στις συνομιλίες που είχαν δει το φως της δημοσιότητας. Και όλοι καταλάβαμε από τους διαλόγους, ότι ένας... μπαγλαμάς πήρε στο λαιμό του επιβάτες, οι οποίοι με την ασφάλεια που παρέχει ο ελληνικός σιδηρόδρομος, είχαν το κεφάλι τους ήσυχο ότι θα φτάσουν στον προορισμό τους.

Στις συνομιλίες αυτές ο μοιραίος σταθμάρχης φαίνεται να καθοδηγεί το επιβατικό τρένο στη γραμμή του θανάτου. Όταν του επισημαίνει ο Επιθεωρητής Κυκλοφορίας από την Αθήνα ότι έγινε σύγκρουση αυτός είπε ένα "αμααααααάν" και ακολούθως, σε άλλη συνομιλία, έκανε λόγο για "στούκα". "Κερασάκι στην τούρτα" αποτελούν τα ψέματα σχετικά με το πού έστειλε την επιβατική αμαξοστοιχία, ενώ έχει παραδεχθεί ότι αυτός φταίει για την τραγωδία.

Όλα τα μοιραία πρόσωπα εκείνης της βραδιάς, δεν περιλαμβάνονται στο "δελτίο"... οργής και "εμπορίας" πόνου των κομμάτων. Μόνο που δεν μπορούν να το συνεχίσουν για πολύ ακόμη, γιατί στο τέλος η κοινή γνώμη, θα τους αγνοήσει. Γιατί οι τυχοδιώκτες που προσπαθούν να κάνουν το... κομμάτι τους, μέσω... μπαζωμάτων και... μονταζιέρας, μπορεί να κερδίσουν κάτι, αλλά δεν μπορούν να κυριαρχήσουν. Προς αποφυγή παρεξηγήσεων, ο κοινός παρονομαστής σε όλα τα παραπάνω είναι η έρευνα των αρμοδίων αρχών, ώστε να αναδειχθεί κάθε πτυχή της τραγωδίας και κυρίως να μην "ξανασυναντηθούν" ποτέ στο μέλλον τα ανθρώπινα λάθη με τις χρόνιες παθογένειες της κρατικής διοίκησης και οι παρασιτικές δημοσιοϋπαλληλικές νοοτροπίες.

Το "εμπόριο" πόνου "πατάει" πάνω στο αυξημένο ενδιαφέρον της κοινής γνώμης, η οποία είναι... πεπεισμένη ότι το έγκλημα θα συγκαλυφθεί ενώ ήδη υπάρχουν 32 κατηγορούμενοι! Αν συνεχιστεί αυτή η τακτική από την πλευρά των κομμάτων της αντιπολίτευσης, τότε το πιο πιθανό ενδεχόμενο είναι να μην κερδίσουν τίποτα σε κομματικό επίπεδο και να εξευτελιστούν πλήρως, αφήνοντας το θέμα στην... τύχη του, μετά τις Ευρωεκλογές.

Για του λόγου το αληθές, ας ανακαλέσουμε στη μνήμη μας, πόσα ακούστηκαν και πόσος πολιτικός τζόγος έγινε πέρυσι έως τις εθνικές εκλογές και τι έκαναν τα κόμματα μετά από αυτές. Ο πόνος δεν μοιράζεται και είναι αποκλειστικό προνόμιο των συγγενών των αδικοχαμένων θυμάτων. Οι τελευταίοι πρέπει να κινηθούν όπως αυτοί νομίζουν καλύτερα, αλλά αποβάλλοντας από δίπλα τους κομματικούς κατσαπλιάδες, τους "μαυραγορίτες" του ανθρώπινου πόνου, τους τυχοδιώκτες της συμφοράς και τους dealers της πολιτικής απάτης...

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Η στεγαστική κρίση και η… σπιταρόνα

Στο στόχαστρο του ΠΑΣΟΚ μπαίνει και πάλι ο ΣΥΡΙΖΑ και ο Στέφανος Κασσελάκης, με ηγετικά στελέχη της Χαριλάου Τρικούπη να εκτιμούν πως δεν είναι ο κατάλληλος να ηγηθεί τόσο της αξιω...

Το στρατηγείο του Γιάννη Κουράκη στο Ηράκλειο

Σε αγώνα σπριντ έχει επιδοθεί ο πρώην δήμαρχος Ηρακλείου, Γιάννης Κουράκης, ενόψει των Ευρωεκλογών της 9ης Ιουνίου. Ο υποψήφιος ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ πραγματοποιεί καθημερινά ...

Φόρτωση άρθρων...