Τρίτη
19 Μαρτίου 2024

Την Τετάρτη ανακοινώνονται (;) οι πρόωρες εκλογές, πολύ ισχυρή αποδείχθηκε τελικά η πρόσβαση του ΣΥΡΙΖΑ στους «αρμούς της Εξουσίας», και το... τσουχτερό ομόλογo της Lamda

Παρασκήνιο

Η προ ημερησίας συζήτηση την Τετάρτη στην Βουλή σε επίπεδο αρχηγών κομμάτων  θεωρείται από αρκετούς η ημερομηνία που ο πρωθυπουργός θα ξεκαθαρίσει τις προθέσεις του. Αν δηλαδή θα ξαναφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο για πρόωρη προσφυγή στις κάλπες τον Σεπτέμβριο, ή θα κλείσει οριστικά και αμετάκλητα το θέμα. 
Τα χρονικά περιθώρια στενεύουν για όλους, αφού εφόσον οδηγηθούμε σε πρόωρες  εκλογές η κλεψύδρα μετρά ανάποδα. Και βεβαίως παρατηρείται το εξής παράδοξο φαινόμενο: Ο πρωθυπουργός που παρότι "ρίχνει" (σήμερα) 10 μονάδες τον Τσίπρα στο «κεφάλι» , να μην επιθυμεί να διαταραχθεί η ομαλότητα και η οικονομική σταθερότητα και η βασική του επιθυμία να παραμένει οι εκλογές να γίνουν στο τέλος της τετραετίας. 
Και ο Τσίπρας που σε αυτές τις 80 μέρες που μένουν μέχρι τα μέσα Σεπτέμβρη, παρότι παραμένει πολιτικά ΑΔΥΝΑΤΟΝ να ανατρέψει την διαφορά των 10 μονάδων, να ζητά (ως πρόβατο προς σφαγή) πρόωρες κάλπες. Άβυσσος γενικώς οι ψυχές των πολιτικών.
Εάν πάντως προχωρήσουμε άμεσα σε εκλογές, οι Κυριακές 11 ή 18 Σεπτεμβρίου είναι οι πιο πιθανές για τις κάλπες της πρώτης Κυριακής.
 
@ Αιφνιδιάστηκαν είναι η αλήθεια στο Μέγαρο Μαξίμου, από την ετυμηγορία των μελών του Δικαστικού Συμβουλίου που ουσιαστικά «καθάρισε» Παπαγγελόπουλο και Τουλουπάκη από την υπόθεση Novartis. 
Παράλληλα όμως αποδείχθηκε το μέγεθος της ΣΥΡΙΖΑΪΚΗΣ πολιτικής… παπαρολογίας όλου του προηγούμενου διαστήματος, περί «ελέγχου της Δικαισοσύνης και των Δικαστών από την Κυβέρνηση, το Μαξίμου κλπ»
Μάλιστα μια (σημειολογικού τύπου) ματιά στην πορεία του ανακριτικού έργου δείχνει παντελώς το αντίθετο. Αφού η ανακρίτρια της υπόθεσης εισηγήθηκε την παραπομπή (και) των δημοσιογράφων για την Novartis, την οποία απέρριψε όμως στην πρόταση της προς το Δικαστικό Συμβούλιο η Εισαγγελέας. Η οποία όμως εισηγήθηκε την παραπομπή Παπαγγελόπουλου – Τουλουπάκη και Επίκουρων Εισαγγελέων για «στήσιμο» της υπόθεσης Novartis με στόχο την πολιτική εξόντωση πολιτικών αντιπάλων του ΣΥΡΙΖΑ. Κάτι που στην συνέχεια απέρριψε το Δικαστικό Συμβούλιο παραπέμποντας μόνο Παπαγγελόπουλο – Τουλουπάκη για άσχετη με την Novartis υπόθεση και η οποία πολύ δύσκολα θα οδηγήσει σε καταδίκη τους – όπως εκτιμούν νομικοί κύκλοι – στο Ειδικό Δικαστήριο. 
Τα συμπεράσματα δικά σας λοιπόν, περί του πιο κόμμα τελικά διαθέτει πιο ισχυρή πρόσβαση στους «αρμούς της εξουσίας» και δη της Δικαιοσύνης… 

@ Ουδεμία σχέση δεν φέρεται έχει με την BC Partners και τον Νίκο Σταθόπουλο  το fund PRIMOS MEDIA S.a.r.l., στο οποίο η Motor Oil μεταβίβασε το πλειοψηφικό πακέτο της Κυπριακής εταιρείας που είχε στην κατοχή της τον τηλεοπτικό σταθμό Alpha. 
Μάλιστα, όπως ήδη έχει γραφεί, στο fund συμμετέχει και η οικογένεια Bαρδινογιάννη και πιο συγκεκριμένα ο Γιάννης Βαρδινογιάννης. 

@ Σε ένα κακό χρηματιστηριακό κλίμα και σε μια παγκοσμίως διαταραγμένη αγορά ομολόγων η Lamda θα επιχειρήσει να μαζέψει από την αγορά 230 εκατομμύρια ευρω με το νέο ομόλογο που ανακοίνωσε. 
Για να δούμε και πόσο θα της κοστίσει αφού το (over/under) 5%  είναι ένα επιτόκιο εξαιρετικά «τσουχτερό» και θα… πονέσει. Ακόμη και τους… large διοικούντες της Lamda.      

@ Η απέλαση των Ελλήνων διπλωματών από τη Μόσχα ήταν κάτι το αναμενόμενο.
Εξάλλου οι σχέσεις ανάμεσα σε Ελλάδα και Ρωσία βρίσκονται στο χειρότερο δυνατό επίπεδο μετά την απέλαση από την Αθήνα 12 Ρώσων διπλωματών.
Η κυβέρνηση περιμένει τώρα το δεύτερο κύμα των αντίποινων από τη Μόσχα.
Σύμφωνα με πληροφορίες επίκειται το κλείσιμο της στρόφιγγας του φυσικού αερίου.
Η προσωρινή διακοπή των ροών φυσικού αερίου από την GAZPROM ήταν μόνο η αρχή.
Η κυβέρνηση προεξοφλεί το οριστικό κλείσιμο της στρόφιγγας από τη Ρωσία και γι΄ αυτό επιδίδεται σε έναν αγώνα δρόμου για αναζήτηση εναλλακτικών πηγών ενέργειας.
Σε πρώτη προτεραιότητα βρίσκεται η επαναλειτουργία του συνόλου των λιγνιτικών μονάδων και η δημιουργία νέων αποθηκευτικών χώρων για υγροποιημένο αέριο.
Το πρόβλημα για την Ελλάδα δεν είναι μόνο ενεργειακό αλλά ταυτόχρονα και εθνικό.
Γιατί η διακοπή της ροής φυσικού αερίου από τη Ρωσία καθιστά τη χώρα μας όμηρο της Τουρκίας, αφού είναι ο μόνος αγωγός από τον οποίο μπορούμε να προμηθευτούμε φυσικό αέριο.

@ «Μαύρα» τα μαντάτα από την κατάσταση που επικρατεί το τελευταίο διάστημα στην αγορά συνεπεία της ενεργειακής κρίσης και της εκτίναξης των τιμών της ηλεκτρικής ενέργειας. Στην αγορά καταγράφεται ραγδαία αύξηση των ληξιπρόθεσμων οφειλών και των επισφαλειών, την ίδια στιγμή που η ρευστότητα των εταιρειών του κλάδου διαρκώς επιδεινώνεται. Οι καταναλωτές μήνα με τον μήνα δυσκολεύονται όλο και περισσότερο να αποπληρώσουν τους λογαριασμούς ρεύματος και οι ανεξόφλητες οφειλές προς τους παρόχους αυξάνονται σημαντικά. Οι εταιρείες του κλάδου προμήθειας κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, υπογραμμίζοντας ότι η περίοδος υψηλών τιμών στις τιμές φυσικού αερίου και συνεπακόλουθα και ηλεκτρισμού θα διατηρηθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα. Σύμφωνα με τις εταιρείες, είναι σαφές ότι, εάν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα για την ενίσχυση της ρευστότητας του κλάδου της προμήθειας, προμηθευτές θα βρεθούν σε αδυναμία κάλυψης των οικονομικών τους υποχρεώσεων και είτε θα αποχωρήσουν από την αγορά είτε θα αποτύχουν στην κατά γράμμα εφαρμογή των οριζόμενων στη κείμενη νομοθεσία, και ιδίως στις υπουργικές αποφάσεις που αφορούν τις καταβολές των επιδοτήσεων προς τους καταναλωτές.
Και είναι πασιφανές, πως πλην 4-5 μεγάλων παρόχων ενέργειας, που διαθέτουν ρευστότητα και το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς, για τις υπόλοιπες  τα λουκέτα καραδοκούν… 

@ Διευρύνουν όλο και πιο πολύ την παρουσία τους στο καλάθι της νοικοκυράς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (Private Label - PL) παρά το γεγονός ότι ακριβαίνουν περισσότερο από τα επώνυμα, παραμένοντας ωστόσο φθηνότερα.
Με το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών να πιέζεται, λόγω της αύξησης του ενεργειακού κόστους και των πληθωριστικών πιέσεων, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αποτελούν πιο δελεαστικές επιλογές για τους καταναλωτές στην προσπάθειά τους να εξοικονομήσουν χρήματα. Στο πλαίσιο αυτό, στρέφονται σε φθηνότερες επιλογές προϊόντων, οι οποίες μαζί με τις προσφορές και τις εκπτώσεις μπορούν να τους βοηθήσουν να διατηρήσουν σταθερό το επίπεδο "όγκου" αγορών με σταθερή δαπάνη.
Με δεδομένες τις αυξήσεις τιμών αρκετών προϊόντων λόγω των διεθνών εξελίξεων (πανδημία, πόλεμος στην Ουκρανία κλπ) η χαμηλότερη τιμή των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας γίνεται πιο "δελεαστική" για τους αγοραστές. 
Σημειώνεται ότι το 2019-2020 αποτελούσε μια περίοδο κατά την οποία τα ποιοτικά κριτήρια κυριαρχούσαν στο σκεπτικό του κοινού. Συγκεκριμένα, το 2019 το 37% των αγοραστών δήλωναν ότι αγόραζαν με βασικό κριτήριο την ποιότητα έναντι 31% με βάση τη χρηματική δαπάνη. Δύο χρόνια μετά η εικόνα έχει αναστραφεί με το 39% να δηλώνει ότι αγοράζει με βάση τη χρηματική δαπάνη και το 29% με βάση τα ποιοτικά κριτήρια.
Πλέον, η στροφή του καταναλωτικού κοινού φαίνεται και στα στοιχεία των πωλήσεων. Σημειώνεται ότι παραδοσιακά το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας επί των πωλήσεων παραμένει συγκριτικά αρκετά χαμηλότερα από τις αγορές της Δυτικής Ευρώπης.

@ Αυξάνεται η χρήση του διαδικτύου σε όλη την Ελλάδα. Σύμφωνα με την νέα έκδοση της Πανελλαδικής Έρευνας "Focus on Tech Life”, οι Έλληνες γίνονται όλο και περισσότερο "tech savvy”.

Η έρευνα καταδεικνύει τον ολοένα και σημαινόμενο ρόλο του διαδικτύου στις ζωές μας, καθώς η συμμετοχή των νεαρών ηλικιών είναι σχεδόν καθολική, ενώ αυξάνονται και ηλεκτρονικές αγορές.
Η χρήση του διαδικτύου στην Ελλάδα το 2022:

  •  Η χρήση internet στον γενικό πληθυσμό 13-74 χρόνων έφτασε στο 95% κάνοντας το internet έναν "καθολικό κόσμο".
  • Τα τελευταία τρία χρόνια—μέσα στις συνθήκες covid / lockdowns—απογειώνεται η χρήση του διαδικτύου με θεαματική άνοδο στις ηλικίες πάνω από 55 χρόνων, με έμφαση στην "silver age” των 65-74. 
  • Από το κινητό τους τηλέφωνο συνδέονται στο internet 9 στους 10 Έλληνες.
  •  
  • Το 80%του ελληνικού κοινού είναι χρήστες των Social Media … και οι γυναίκες έχουν μικρό προβάδισμα στην ενασχόληση με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (81% των γυναικών και 79% των ανδρών).
  • Τουλάχιστον μία online αγορά έχουν κάνει 2 στους 3 (67%) Έλληνες (τελευταίους 6 μήνες).
  • Τις ηλεκτρονικές αγορές επιλέγουν περισσότερο οι ηλικίες 18-54.
  • Αντίστοιχα καθολική είναι η χρήση internet και στα μικρά παιδιά 7-12 χρόνων, ενώ η χρήση ξεκινά από ακόμα μικρότερη ηλικία με το 5-6 χρόνων να παρουσιάζει διείσδυση 74%. Σχεδόν καθολική είναι η χρήση στις ηλικίες 7-9 ετών (91%) και στις μεγαλύτερες 10+ ετών (96%).

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Άγρια κόντρα ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ για τις εταιρείες Κασσελάκη – Η όαση της Σίβα και η... «τεράστια αποκάλυψη»

«Πόλεμος» έχει ξεσπάσει ανάμεσα σε ΣΥΡΙΖΑ και Νέα Δημοκρατία στη «σκιά» των νέων δημοσιευμάτων για τις επιχειρηματικές δραστηριότητες του Στέφανου Κασσελάκη, που υπηρετεί τη στρατι...

Φόρτωση άρθρων...