Πέμπτη
25 Ιουνίου 2026

Κωνσταντινούπολη: Ολοκληρώθηκε η πρώτη τριμερής συνάντηση Τουρκίας - ΗΠΑ - Ουκρανίας

Πλανήτης

Ολοκληρώθηκε η τριμερής συνάντηση Τουρκίας-ΗΠΑ-Ουκρανίας, η οποία από τις 10:45 βρισκόταν σε εξέλιξη. Μεταξύ άλλων, το «παρών» έδωσαν ο Αμερικανός υπουργός Εξωτερικών Μάρκο Ρούμπιο, ο Τούρκος ομόλογός του Χακάν Φιντάν, ο πρεσβευτής των ΗΠΑ στην Άγκυρα Τομ Μπάρακ, ο Ουκρανός υπουργός Εξωτερικών Αντρίι Σιμπίχα και ο υπουργός Άμυνας Ρουστέμ Ουμέροφ.

Την συνάντηση αυτή θα ακολουθήσει η επόμενη μεταξύ των αντιπροσωπειών Ρωσίας - Ουκρανίας με τη συμμετοχή Τούρκων αξιωματούχων στις 12:30 τοπική ώρα, όπως έγινε νωρίτερα γνωστό. Επικεφαλής της αμερικανικής αποστολής είναι ο υπουργός Εξωτερικών Μάρκο Ρούμπιο. Στο Ντολμαμπαχτσέ όπου γίνεται η σύνοδος τα μέτρα ασφαλείας είναι δρακόντεια.

Σημειώνεται πως μέλη της ουκρανικής αντιπροσωπείας συναντήθηκαν με Ευρωπαίους αξιωματούχους ασφαλείας στην Κωνσταντινούπολη για να ανταλλάξουν απόψεις σχετικά με την τρέχουσα κατάσταση ενόψει των διαπραγματεύσεων με τη Ρωσία, ανέφερε νωρίτερα το AFP.

Τι επιδιώκουν Ρωσία και Ουκρανία στις συνομιλίες

Ο Μεντίνσκι, σε μια εξαιρετικά σύντομη και βιαστικά οργανωμένη συνέντευξη Τύπου έξω από το ρωσικό προξενείο στην Κωνσταντινούπολη, απάντησε ότι η ομάδα του «έχει την εξουσία να λαμβάνει αποφάσεις», προσθέτοντας ότι η ρωσική πλευρά θεωρεί τις συνομιλίες «συνέχεια» εκείνων τον Μάρτιο του 2022, που αποδείχθηκαν τελικά άκαρπες.

Η ρωσική αντιπροσωπεία είχε, επίσης, συνομιλίες χθες αργά το βράδυ με τον Τούρκο ΥΠΕΞ Φιντάν στο παλάτι Ντολμάμπαχτσε, τις οποίες ο Μεντίνσκι χαρακτήρισε στο Telegram «παραγωγικές».

Η ουκρανική ομάδα του Ούμεροφ θα επιδιώξει «να επιχειρήσει τουλάχιστον τα πρώτα βήματα προς την αποκλιμάκωση, τα πρώτα βήματα προς τον τερματισμό του πολέμου - δηλαδή, μια εκεχειρία», σύμφωνα με όσα δήλωσε χθες ο Ζελένσκι χθες στην Άγκυρα.

Χαμηλές προσδοκίες από τις ΗΠΑ

Η Ουάσιγκτον φαίνεται, επίσης, να έχει χαμηλές προσδοκίες ότι οι σημερινές συνομιλίες θα οδηγήσουν σε ουσιαστικό αποτέλεσμα. Ο Ρούμπιο δήλωσε χθες σε δημοσιογράφους κατά τη διάρκεια των συναντήσεών του στην Αττάλεια ότι υπάρχει μικρή αισιοδοξία για το πιθανό αποτέλεσμα αυτών των συναντήσεων.

«Θέλω να είμαι ειλικρινής... Δεν έχουμε μεγάλες προσδοκίες ως προς το τι θα συμβεί αύριο», είπε.

Σε ανάλογο σχόλιο είχε προβεί νωρίτερα ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ καθώς προσγειωνόταν στο Ντουμπάι, τελευταίο σταθμό της περιοδείας του στη Μέση Ανατολή.

«Δεν πρόκειται να συμβεί τίποτα μέχρι να συναντηθούμε με τον Ρώσο πρόεδρο Βλαντίμιρ Πούτιν. Εντάξει;» είπε. «Δεν πίστευα ότι ήταν δυνατόν να πάει ο Πούτιν αν δεν είμαι εγώ εκεί», ανέφερε ο Τραμπ.

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Ο Ρούτε συναντά τον Τραμπ εν μέσω εντάσεων για το Ιράν και το μέλλον του ΝΑΤΟ

Ο γενικός γραμματέας του ΝΑΤΟ Μαρκ Ρούτε αναμένεται να συναντηθεί σήμερα με τον Αμερικανό πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο καθώς επιδιώκει να αποκλιμακώσει την ένταση μεταξύ ...

Τραμπ κατά Γερουσίας: Έκαναν τη δουλειά μου πιο δύσκολη, το Ιράν ήταν έτοιμο να καταρρεύσει

Ο Ντόναλντ Τραμπ άσκησε δριμεία κριτική στη Γερουσία, μετά την έγκριση ψηφίσματος που ζητά τον τερματισμό του πολέμου με το Ιράν. Ο Αμερικανός πρόεδρος χαρακτήρισε την πρωτοβουλία ...

Φόρτωση άρθρων...