Κυριακή
14 Ιουνίου 2026

Οι ΗΠΑ απελευθερώνουν 172 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου από τα στρατηγικά τους αποθέματα

Πλανήτης

Την απελευθέρωση 172 εκατομμυρίων βαρελιών πετρελαίου από τα στρατηγικά τους αποθέματα ανακοίνωσαν οι ΗΠΑ. Στόχος, όπως δήλωσε ο Αμερικανός υπουργός Ενέργειας, Κρις Ράιτ, είναι η μείωση των τιμών του «μαύρου χρυσού», οι οποίες έχουν εκτοξευθεί λόγω του πολέμου κατά του Ιράν.

Η κίνηση αποδέσμευσης εκατοντάδων εκατομμυρίων βαρελιών πετρελαίου από τις ΗΠΑ αποτελεί μέρος μίας ευρύτερης πρωτοβουλίας αντιμετώπισης της ενεργειακής κρίσης που σημειώνεται σχεδόν από την έναρξη της σύγκρουσης με το Ιράν.

Νωρίτερα χθες (11.03.2026) ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA), στον οποίο συμμετέχουν 32 χώρες, συμφώνησε στη διάθεση συνολικά 400 εκατομμυρίων βαρελιών πετρελαίου στην αγορά.

Ο υπουργός Ενέργειας των ΗΠΑ, Κρις Ράιτ επεσήμανε ότι η απελευθέρωση θα ξεκινήσει την επόμενη εβδομάδα και η παράδοση των ποσοτήτων θα διαρκέσει περίπου 120 ημέρες, προσφέροντας έτσι μια σταδιακή ενίσχυση της παγκόσμιας προσφοράς για την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης.

Ωστόσο, παρά την αποδέσμευση μέρους των αμερικανικών στρατηγικών αποθεμάτων, η τιμή του WTI σημειώνει νέα αλματώδη άνοδο (+5%), στις 2:20 π.μ. της Πέμπτης (12.03.2026) ώρα Ελλάδας.

Η τιμή βαρελιού της ποικιλίας West Texas Intermediate αυξανόταν κατά 5,48%, στα 92,03 δολάρια. Από το ξέσπασμα του πολέμου των ΗΠΑ και του Ισραήλ εναντίον του Ιράν, την 28η Φεβρουαρίου, η τιμή του βαρελιού πετρελαίου αυξήθηκε κατά 20 δολάρια και πλέον.

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Το αμερικανικό σχέδιο χερσαίας επιχείρησης για το ουράνιο και οι «κλειδωμένες» σήραγγες του Ιράν

Νέες αποκαλύψεις φέρνουν στο φως το πιο ευαίσθητο παρασκήνιο της σύγκρουσης ΗΠΑ-Ιράν: την τύχη του ιρανικού εμπλουτισμένου ουρανίου και τα σχέδια που φέρεται να εξέτασε η Ουάσινγκτ...

Γενεύη: «Επί ποδός» οι Αρχές ενόψει της συνόδου της G7 - Αναμένονται 50.000 διαδηλωτές

Έως 50.000 διαδηλωτές αναμένεται να συμμετάσχουν σήμερα σε πορεία στην ελβετική πόλη της Γενεύης, μεταξύ άλλων κατά του καπιταλισμού και της εκμετάλλευσης εν όψει της συνόδου της Ο...

Φόρτωση άρθρων...