Τετάρτη
12 Αυγούστου 2026

Τα πολλά γλυκά στην εγκυμοσύνη αυξάνουν τον κίνδυνο αλλεργίας και άσθματος για το μωρό

Πλανήτης

Η μεγάλη κατανάλωση ζάχαρης από την έγκυο αυξάνει τον κίνδυνο εκδήλωσης αλλεργίας και αλλεργικού άσθματος στο παιδί της, σύμφωνα με μια νέα βρετανική επιστημονική έρευνα.

Οι ερευνητές των πανεπιστημίων Queen Mary του Λονδίνου και Μπρίστολ, με επικεφαλής τον καθηγητή Σαΐφ Σαχίν, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο ευρωπαϊκό πνευμονολογικό περιοδικό "European Respiratory Journal", ανέλυσαν στοιχεία για σχεδόν 9.000 ζεύγη μητέρων-παιδιών.

Η μελέτη συσχέτισε την καταναλούμενη από τη μητέρα ποσότητα ζάχαρης σε τροφές και σε ποτά κατά την εγκυμοσύνη της, με την πιθανότητα εμφάνισης στο παιδί της αλλεργίας και αλλεργικού άσθματος στην ηλικία των επτά ετών. Διαπιστώθηκε ότι το 20% των μητέρων που κατανάλωναν την περισσότερη ζάχαρη, είχαν κατά μέσο όρο 38% μεγαλύτερο κίνδυνο να γεννήσουν παιδί με αλλεργία (σε ακάρεα της σκόνης, γύρη, γάτες κ.α.) και 101% μεγαλύτερη ποθανότητα το παιδί τους να έχει αλλεργικό άσθμα, σε σχέση με το 20% των μητέρων με την χαμηλότερη κατανάλωση ζάχαρης στη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Δεν διαπιστώθηκε σχέση μεταξύ της κατανάλωσης ζάχαρης από την έγκυο και την εκδήλωση εκζέματος ή αλλεργικής ρινίτιδας στο παιδί. Οι ερευνητές δήλωσαν ότι το θέμα πρέπει να μελετηθεί περαιτέρω, με δεδομένη την υπερβολικά μεγάλη κατανάλωση ζάχαρης στη Δύση. Σχεδιάζεται ήδη μια κλινική δοκιμή που θα διερευνήσει κατά πόσο η μείωση στην κατανάλωση ζάχαρης κατά την εγκυμοσύνη μπορεί να προλάβει την εμφάνιση αλλεργίας και άσθματος στα παιδιά.

Οι επιστήμονες τόνισαν ότι, στο μεταξύ, οι έγκυες καλό θα είναι να αποφεύγουν τα πολλά γλυκά, καθώς επίσης τα τρόφιμα και τα ποτά που περιέχουν ζάχαρη. Εκτιμάται ότι η ζάχαρη μπορεί να πυροδοτήσει αλλεργική φλεγμονή στους αναπτυσσόμενους πνεύμονες του παιδιού.

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Συρία: Ο Μπασάρ αλ Άσαντ καταδικάστηκε σε θάνατο για εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας

Ο τέως πρόεδρος της Συρίας Μπασάρ αλ-Άσαντ ο οποίος ανετράπη από τον Αχμέντ αλ Σάρα, καταδικάστηκε την Τρίτη επίσημα σε θάνατο από συριακό δικαστήριο. Πρόκειται για απόφαση ερήμην ...

Κλιμακώνεται η κρίση ΗΠΑ–Ιράν: Νέα πλήγματα στη ναυσιπλοΐα – «Δεν ανοίγουν τα Στενά του Ορμούζ»

Νέα πλήγματα κατά της ναυσιπλοΐας στον Κόλπο του Ομάν και στην είσοδο της Ερυθράς Θάλασσας καταγράφηκαν χθες Τρίτη,την ώρα που οι ελπίδες για τέλος του πολέμουμεταξύ Ιράν και ΗΠΑ φ...

Ερυθρά Θάλασσα: Τουλάχιστον 6 νεκροί και δέκα τραυματίες από τις επιθέσεις των Χούθι σε πλοία

Οι αντάρτες Χούθι εντείνουν τις επιθέσεις τους στην Ερυθρά Θάλασσα. Ένα πλοίο αποτέλεσε στόχο κοντά στο Στενό Μπαμπ ελ-Μαντέμπ, στα ανοικτά των νότιων ακτών της Υεμένης, με την ακτ...

Φόρτωση άρθρων...