Σαββάτο
13 Ιουνίου 2026

Οι τροφές που μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο υπέρτασης έως και 30%

Ευ ζην

Έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες κινδύνου για καρδιαγγειακά νοσήματα παγκοσμίως αποτελεί η υπέρταση.

Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι ορισμένες διατροφικές επιλογές μπορούν να συμβάλουν ουσιαστικά στην πρόληψή της. 

Σύμφωνα με νέα επιστημονική μελέτη, η συστηματική κατανάλωση οσπρίων και προϊόντων σόγιας συνδέεται με σημαντικά χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης υψηλής αρτηριακής πίεσης.

Η υπέρταση ή υψηλή αρτηριακή πίεση, αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την παγκόσμια υγεία στις μέρες μας. Επηρεάζει περίπου 1,4 δισεκατομμύρια ανθρώπους παγκοσμίως και αποτελεί τον κύριο παράγοντα κινδύνου για την εμφάνιση καρδιαγγειακών νοσημάτων. 

Επειδή η υπέρταση αναπτύσσεται συχνά χωρίς εμφανή συμπτώματα, η εύρεση τρόπων πρόληψης και διαχείρισής της αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα για τους ειδικούς της δημόσιας υγείας.

Αν και η κληρονομικότητα και η ηλικία παίζουν ρόλο, οι επιλογές του τρόπου ζωής – και κυρίως η διατροφή – αποτελούν κρίσιμους παράγοντες που μπορούμε να τροποποιήσουμε. Εδώ και χρόνια, οι επίσημες οδηγίες υγείας ενθαρρύνουν την κατανάλωση τροφών φυτικής προέλευσης για την προστασία της καρδιάς.

Τα όσπρια (όπως οι φακές, τα φασόλια και τα ρεβίθια) και τα προϊόντα σόγιας (όπως το τόφου και το ενταμάμε) βρίσκονται συχνά στο επίκεντρο αυτών των συστάσεων. Ο λόγος είναι ότι αποτελούν εξαιρετικές πηγές: Φυτικών ινών, φυτικής πρωτεΐνης.

Απαραίτητων μετάλλων, όπως το κάλιο και το μαγνήσιο (τα οποία συμβάλλουν στη χαλάρωση των αγγείων).

Για να κατανοήσουν ακριβώς πώς αυτές οι τροφές επηρεάζουν το καρδιαγγειακό μας σύστημα, μια ομάδα ερευνητών προχώρησε πρόσφατα σε ανασκόπηση των υπαρχόντων επιστημονικών δεδομένων. Η μελέτη, η οποία συνέδεσε την κατανάλωση οσπρίων και σόγιας με τον κίνδυνο υπέρτασης, δημοσιεύτηκε στο έγκριτο επιστημονικό περιοδικό BMJ Nutrition, Prevention and Health.

Όσπρια και αρτηριακή πίεση

Συγκρίνοντας τα άτομα που κατανάλωναν τη μεγαλύτερη ποσότητα οσπρίων με εκείνα που κατανάλωναν τη μικρότερη, διαπιστώθηκε 16% χαμηλότερος κίνδυνος εμφάνισης υπέρτασης.

Όταν εξετάστηκε η σχέση δόσης-απόκρισης, τα δεδομένα έδειξαν σταθερή μείωση του κινδύνου όσο αυξάνονταν οι μερίδες.

Συγκεκριμένα:

Σημειώθηκε πτώση 12% στον κίνδυνο για κάθε 100 γραμμάρια οσπρίων που καταναλώνονταν ημερησίως. Το όφελος αυτό συνεχιζόταν μέχρι την πρόσληψη περίπου 170 γραμμαρίων την ημέρα (περίπου ένα φλιτζάνι μαγειρεμένα φασόλια), όπου ο κίνδυνος ήταν κατά 30% χαμηλότερος.

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Δεν είναι όλα τα υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα βλαβερά για την υγεία, διαπιστώνουν έρευνες

Εδώ και χρόνια, ακούμε τις ίδιες διατροφικές συμβουλές: τα φυσικά τρόφιμα είναι υγιεινά, τα επεξεργασμένα είναι ανθυγιεινά. Τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά είναι καλά, τα συσκευασμέν...

Νέο εμβόλιο - ελπίδα κατά του καρκίνου: Σε κλινικές δοκιμές όγκοι εξαφανίστηκαν

Το εμβόλιο κατά του καρκίνου μπορεί να εξαλείψει ολόκληρους όγκους σε ασθενείς, σύμφωνα με κλινική δοκιμή. Τα «πρωτοφανή» αποτελέσματα έφεραν ελπίδες τόσο σε καρκινοπαθείς όσο και ...

Φόρτωση άρθρων...