Τρίτη
16 Δεκεμβρίου 2025

Ηλεκτρονικό εμπόριο: Στα 18 δισ. ο τζίρος του 2024 – Πώς ψωνίζουν οι Έλληνες

Σε 18,2 δισεκατομμύρια ευρώ εκτιμάται ότι διαμορφώθηκε ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα το 2024, αυξημένος κατά 5% σε σύγκριση με το 2023, με την επιβράδυνση του ρυθμού ανάπτυξης σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια να αποδίδεται στο γεγονός ότι έχει εν μέρει ανακοπεί η «μόδα» των κινεζικών marketplaces, όπως το Temu και το Shein.

Αυτό, βεβαίως, δεν σημαίνει ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις του κλάδου θα πρέπει να επαναπαυθούν, δεδομένου ότι μπορεί ακόμη να μην έχει έρθει στην Ελλάδα η Amazon, αλλά μικρότερα και επιτυχημένα ευρωπαϊκά marketplaces ήδη δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά –όπως το τουρκικό Trendyol, που έκλεισε έναν χρόνο λειτουργίας– ή σχεδιάζουν να δραστηριοποιηθούν στο προσεχές μέλλον.

Πίσω από αυτή την κινητικότητα βρίσκεται η ολοένα και μεγαλύτερη αύξηση των λεγόμενων ώριμων χρηστών, οι οποίοι πραγματοποιούν συχνά αγορές από το διαδίκτυο αναζητώντας ταχύτητα και ποιότητα και όχι τόσο τις καλύτερες τιμές, χρησιμοποιούν ηλεκτρονικές πληρωμές και παραλαμβάνουν τις παραγγελίες τους από θυρίδες. 

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου (Greca) και το εργαστήριο Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (Eltrun) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και παρουσιάστηκε χθες, το 65,6% χρησιμοποιεί το διαδίκτυο για τουλάχιστον 2-3 ώρες, πέραν της χρήσης που γίνεται κατά την εργασία ή παράλληλα με αυτή. Το αντίστοιχο ποσοστό το 2017 ήταν 45%.

Το 74% των ερωτηθέντων χρησιμοποιεί συχνά το Διαδίκτυο για την αγορά προϊόντων και υπηρεσιών, σκοπός που κατατάσσεται στη δεύτερη θέση μετά τη χρήση του Διαδικτύου για τη λήψη και αποστολή email. Περισσότερες από 25 ηλεκτρονικές αγορές τον χρόνο διενεργεί το 61% των ώριμων χρηστών και το 48% του γενικού πληθυσμού, με τους πρώτους να δαπανούν 80% περισσότερα χρήματα από τον γενικό πληθυσμό.

Το 78% αγοράζει μέσω Διαδικτύου υπηρεσίες διαμονής σε καταλύματα, το 76,1% παραγγέλνει φαγητό, με τις πλατφόρμες  (efood, wolt, box) να διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο, το 73,6% αγοράζει ταξιδιωτικές υπηρεσίες, το 71,7% αγοράζει είδη ένδυσης και υπόδησης, το 66,7% εισιτήρια για εκδηλώσεις. 

Το 35,6% χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο για αγορά ειδών σούπερ μάρκετ, ποσοστό που για πρώτη φορά εμφανίζεται σ’ αυτό το υψηλό επίπεδο.

Κυρίαρχο μέσο πληρωμών είναι η χρεωστική κάρτα, με την αντικαταβολή όμως να επιλέγεται ακόμη από ένα σημαντικό κομμάτι των καταναλωτών και συγκεκριμένα από το 22%.

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

ΕΒΕΠ: Σοβαρό πλήγμα στην αγορά από τα μπλόκα - Κάθε επιπλέον εβδομάδα προσθέτει 200 εκατ. ευρώ ζημιά

Τις έντονες ανησυχίες που εκφράζονται από την αγορά και τους παραγωγικούς φορείς για τις επιπτώσεις που ενδέχεται να έχουν οι αγροτικές κινητοποιήσεις στην οικονομία, σε μια ιδιαίτ...

Κορυφώνεται η «μάχη» για τον προϋπολογισμό - Ποια μέτρα στήριξης περιλαμβάνει

Σήμερα, Τρίτη, ολοκληρώνεται η πενθήμερη συζήτηση για τον προϋπολογισμό του 2026, με τις ομιλίες του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και των αρχηγών των κοινοβουλευτικών ομάδων της...

Έρχεται η χριστουγεννιάτικη φορολοταρία – Τυχεροί φορολογούμενοι κερδίζουν από 100.000 ευρώ

Χρηματικά έπαθλα που φτάνουν τις 100.000 ευρώ για καθέναν από 12 υπερτυχερούς φέρνει η μεγάλη φορολοταρία, η οποία αναμένεται να διεξαχθεί πριν από τα Χριστούγεννα. Η ετήσια κλήρωσ...

Φόρτωση άρθρων...