Σε 18,2 δισεκατομμύρια ευρώ εκτιμάται ότι διαμορφώθηκε ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα το 2024, αυξημένος κατά 5% σε σύγκριση με το 2023, με την επιβράδυνση του ρυθμού ανάπτυξης σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια να αποδίδεται στο γεγονός ότι έχει εν μέρει ανακοπεί η «μόδα» των κινεζικών marketplaces, όπως το Temu και το Shein.
Αυτό, βεβαίως, δεν σημαίνει ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις του κλάδου θα πρέπει να επαναπαυθούν, δεδομένου ότι μπορεί ακόμη να μην έχει έρθει στην Ελλάδα η Amazon, αλλά μικρότερα και επιτυχημένα ευρωπαϊκά marketplaces ήδη δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά –όπως το τουρκικό Trendyol, που έκλεισε έναν χρόνο λειτουργίας– ή σχεδιάζουν να δραστηριοποιηθούν στο προσεχές μέλλον.
Πίσω από αυτή την κινητικότητα βρίσκεται η ολοένα και μεγαλύτερη αύξηση των λεγόμενων ώριμων χρηστών, οι οποίοι πραγματοποιούν συχνά αγορές από το διαδίκτυο αναζητώντας ταχύτητα και ποιότητα και όχι τόσο τις καλύτερες τιμές, χρησιμοποιούν ηλεκτρονικές πληρωμές και παραλαμβάνουν τις παραγγελίες τους από θυρίδες.
Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου (Greca) και το εργαστήριο Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (Eltrun) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και παρουσιάστηκε χθες, το 65,6% χρησιμοποιεί το διαδίκτυο για τουλάχιστον 2-3 ώρες, πέραν της χρήσης που γίνεται κατά την εργασία ή παράλληλα με αυτή. Το αντίστοιχο ποσοστό το 2017 ήταν 45%.
Το 74% των ερωτηθέντων χρησιμοποιεί συχνά το Διαδίκτυο για την αγορά προϊόντων και υπηρεσιών, σκοπός που κατατάσσεται στη δεύτερη θέση μετά τη χρήση του Διαδικτύου για τη λήψη και αποστολή email. Περισσότερες από 25 ηλεκτρονικές αγορές τον χρόνο διενεργεί το 61% των ώριμων χρηστών και το 48% του γενικού πληθυσμού, με τους πρώτους να δαπανούν 80% περισσότερα χρήματα από τον γενικό πληθυσμό.
Το 78% αγοράζει μέσω Διαδικτύου υπηρεσίες διαμονής σε καταλύματα, το 76,1% παραγγέλνει φαγητό, με τις πλατφόρμες (efood, wolt, box) να διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο, το 73,6% αγοράζει ταξιδιωτικές υπηρεσίες, το 71,7% αγοράζει είδη ένδυσης και υπόδησης, το 66,7% εισιτήρια για εκδηλώσεις.
Το 35,6% χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο για αγορά ειδών σούπερ μάρκετ, ποσοστό που για πρώτη φορά εμφανίζεται σ’ αυτό το υψηλό επίπεδο.
Κυρίαρχο μέσο πληρωμών είναι η χρεωστική κάρτα, με την αντικαταβολή όμως να επιλέγεται ακόμη από ένα σημαντικό κομμάτι των καταναλωτών και συγκεκριμένα από το 22%.
ΤτΕ: Στα 40,7 εκατ. οι ξένοι τουρίστες που επισκέφθηκαν την Ελλάδα το 2024
Το μήνυμα της FED σε Τραμπ και το κλίμα αβεβαιότητας στις αγορές
Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις