Παρασκευή
26 Απριλίου 2024

Εξώδικο των ιδιοκτητών ενοικιαζόμενων Ι.Χ. στην ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών & Υποδομών

Παρά την ένταση της προεκλογικής περιόδου, η δημοσιογραφική έρευνα συνεχώς βγάζει «λαυράκια». Όπως αποκαλύπτει η σελίδα «FACEBOOK» της ΠΟΕΙΑΤΑ, το προεδρείο της Ομοσπονδίας στις 8-5-2023 είχε μία πολύ «παραγωγική» συνάντηση με τον τότε Υπηρεσιακό Υπουργό Μεταφορών και Υποδομών, Γιώργο Γεραπετρίτη. 

Ενώ ακόμη η Ρόδος δεν έχει επουλώσει τις πληγές της από τα γεγονότα που έλαβαν χώρα προ ημερών (θυμίζουμε ότι οι τοπικοί ιδιοκτήτες ΤΑΧΙ προκάλεσαν μεγάλες φθορές σε οχήματα εταιρείας οδικών μεταφορών) οι κακές φωνές λένε ότι η συνάντηση αυτή αποτελεί ουσιαστικά «επιβράβευση» από την ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών για αυτές τις παράνομες και καταδικαστέες ενέργειες. 

Επιβράβευση που ήρθε αμέσως μετά, καθώς το «σχέδιο» της Υ.Α. που έσπευσαν να αποκαλύψουν οι συνδικαλιστές των ΤΑΞΙ, αρκετές ημέρες προ της επίσημης δημοσιεύσεώς του στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, τελικά δημοσιεύθηκε στις 17-05-2023 (ΦΕΚ Β’/3276/17-05-2023), συνιστώντας ως εκ του αποτελέσματος πράξη ύψιστης συντεχνιακής εξυπηρέτησης από πλευράς της ηγεσίας του Υπουργείου

Πέρα από τον προκλητικό τρόπο που προλογίστηκε η δημοσίευση της Υ.Α., αποδεικνύεται και εντελώς προβληματική, καθώς σύμφωνα με το άρθρο 2 αυτής, ορίζεται ότι η προβλεπόμενη στο άρθρο 21 του Ν. 4530/2018 (Α’ 59) σύμβαση μίσθωσης πρέπει να αναρτάται υποχρεωτικώς «στο Ψηφιακό Μητρώο των άρθρων 18 και 20 του Ν. 4530/2018, τουλάχιστον δύο (2) ώρες προ της ώρας έναρξης αυτής». 

Ο περιορισμός αυτός είναι ουσιαστικά απαγορευτικός για τη δραστηριότητα πλήθους νομίμως λειτουργουσών εταιρειών σύμφωνα με την ανωτέρω νομοθεσία, διότι οι εν δυνάμει πελάτες και μισθωτές προφανώς αποθαρρύνονται από την υποχρεωτική αναμονή των δύο ωρών προκειμένου να εξυπηρετηθούν. Είναι δε, απορίας άξιον, εάν ορμώμενη η πολιτική ηγεσία από ρουσφετολογικά κίνητρα παρέλειψε να αναρωτηθεί εάν η πελατεία «τουριστών πολυτελείας» -με τα αντίστοιχα οφέλη για το τουριστικό προϊόν της Χώρας και τα κρατικά ταμεία-, έχει την αντικειμενική δυνατότητα να αναμένει δύο ολόκληρες ώρες προτού μισθώσει όχημα για την μετακίνησή της!

Φυσικά και είναι αντιληπτή η ανησυχία των ιδιοκτητών ταξί και της ομοσπονδίας τους απέναντι σε μεγάλες παγκοσμίου επιπέδου εταιρείες με ενδεχομένως ελεγχόμενο καθεστώς λειτουργίας στην ελληνική αγορά για την εκμίσθωση ΙΧ με οδηγό, για τις οποίες όμως θα μπορούσε η Κυβέρνηση απλά να ελέγξει τις άδειες λειτουργίας τους, όπως λένε οι κακές γλώσσες της αγοράς. 

Ωστόσο, η λειτουργία αυτών των εταιρειών συμπαρασύρει και τις ελληνικές εταιρείες διαμεσολάβησης που λειτουργούν καθ’ όλα νόμιμα με όλες τις απαιτούμενες άδειες, οι οποίες με συνεχή, δυστυχώς αναπάντητα ερωτήματα αναφορικά με τη λειτουργία της ψηφιακής πλατφόρμας του Υπουργείου προσπαθούν να λειτουργούν σύννομα και αποτελούν στηρίγματα της οικονομίας του ελληνικού τουρισμού, καθώς με την ΥΑ προκαλείται τεράστια ζημία και σε αυτές. 

Μάλιστα, επισημαίνουν ότι με τον τρόπο αυτό  καθίσταται σχεδόν απαγορευτική η λειτουργία όλων των εταιρειών ενοικιαζόμενων ΙΧ με οδηγό και δημιουργούνται επιπλέον προβλήματα στην τουριστική αγορά αφήνοντας εκατομμύρια τουρίστες στο έλεος των «πειρατών» και εκατομμύρια εργαζομένους άνεργους λίγες μόνο μέρες μετά την έναρξη της τουριστικής περιόδου στα ελληνικά νησιά, αλλά και δυσφημώντας τη χώρα μας σε παγκόσμιο επίπεδο.

Αναρωτήθηκε ο Υπουργός πως θα εξυπηρετηθεί ο τουρίστας όταν φθάνει στον εκάστοτε προορισμό για μονοήμερη ή ακόμη και ολιγόωρη εγκατάσταση και επιθυμεί να μισθώσει όχημα με οδηγό για 3-4 ώρες ώστε να κάνει τουριστική βόλτα; 
Αναρωτήθηκε ο Υπουργός εάν αξίζει η Χώρα μας να δυσφημιστεί, για την υπόσχεση μερικών ψήφων παραπάνω

Είναι προφανές ότι αφού δεν θα δικαιούνται να εξυπηρετηθεί νομίμως από τις υπάρχουσες εταιρείες, θα καταφύγει σε λύσεις μη νόμιμες, καθώς και γίνει, αυτόματα, άγρα πελατών από ιδιώτες ή παράνομες εταιρείες, οι οποίοι θα σπεύσουν να καλύψουν το «εμπορικό κενό», προκαλώντας εκ νέου πρόβλημα στους ιδιοκτήτες και οδηγούς Τ.Α.Χ.Ι. που με τόση επιμέλεια ακροάστηκε ο Υπουργός, καταλήγοντας σε μία νομοθετική πρωτοβουλία, μαζί με τα «ξερά» καίει και «χλωρά» και εν προκειμένω τις νομίμως λειτουργούσες εταιρείες του χώρου. 

Βεβαίως, οι επαγγελματίες δεν θα μείνουν με σταυρωμένα χέρια, καθώς αναμένονται σοβαρές νομικές εξελίξεις τις επόμενες ημέρες.

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Θεσσαλονίκη: Ένοχοι 51 κατηγορούμενοι για το κύκλωμα διακίνησης ναρκωτικών στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο

Ένοχοι κρίθηκαν 51 εκ των 60 κατηγορουμένων, που είχαν συλληφθεί οι περισσότεροι εξ αυτών στη μεγάλη επιχείρηση, που είχε κάνει η Αστυνομία στους χώρους του Αριστοτελείου Πανεπιστη...

Μονεμβασιά: Σε ύφεση η φωτιά στον Άγιο Στέφανο

Σε ύφεση είναι η πυρκαγιά που εκδηλώθηκε το πρωί, σε αγροτοδασική έκταση, νότια του Αγίου Στεφάνου, στη Μονεμβασιά στη Λακωνία. Για την κατάσβεση της φωτιάς κινητοποιήθηκαν επίγ...

Αποκαταστάθηκε η κυκλοφορία στους δρόμους του κέντρου της Αθήνας που είχε διακοπεί λόγω βλάβης σε αγωγούς νερού

Αποκαταστάθηκε η κυκλοφορία των οχημάτων στους δρόμους στο κέντρο της Αθήνας, όπου είχε διακοπεί νωρίτερα λόγω βλάβης σε αγωγούς νερού, σύμφωνα με νεότερη ενημέρωση από την Αστυνομ...

Φόρτωση άρθρων...