Τρίτη
23 Ιουνίου 2026

Απάντηση Μπουτσικάκη στον Μώραλη για τη δημιουργία δομής του ΟΚΑΝΑ στον Πειραιά

Απάντηση προς τον δήμαρχο Πειραιά, Γιάννη Μώραλη, δίνει ο βουλευτής Α’ Πειραιώς και Νήσων της Νέας Δημοκρατίας, Χριστόφορος Μπουτσικάκης, σχετικά με τη δημιουργία δομής του ΟΚΑΝΑ στον Πειραιά.

Αναλυτικά ο Χριστόφορος Μπουτσικάκης αναφέρει: 

«Με μεγάλο ενδιαφέρον διάβασα την επιστολή του Δημάρχου Πειραιά κ. Μώραλη προς τον Πρόεδρο του ΟΚΑΝΑ κ. Θεοχάρη σχετικά με το ενδεχόμενο δημιουργίας δομής του ΟΚΑΝΑ στην περιοχή της 5ης Κοινότητας του Δήμου Πειραιά συγκεκριμένα Μανιάτικα του Πειραιά και στην οποία ζητάει από τους Βουλευτές να τοποθετηθούμε επί του ζητήματος.

Για να μπορέσω να τοποθετηθώ υπεύθυνα σχετικά στο Δημόσιο Διάλογο ζήτησα άμεσα από τον κ. Θεοχάρη συνάντηση και προς τιμήν του με δέχτηκε στο γραφείο του εντός μίας ώρας.

Μετά τη συνάντησή μου και τη σχετική ενημέρωση θα ήθελα να δηλώσω τα εξής:

Για τις τυπικές διαδικασίες:

-        Στις 8/8/2017  υπεγράφη η με αριθμό πρωτοκόλλου Α4γ/ΓΠ. 61258 απόφαση του τότε Υπουργού Υγείας κ. Ξανθού με την οποία αποφασίστηκε η δημιουργία της σχετικής δομής και στην οποία περιγράφεται ο σκοπός της, ο προϋπολογισμός και η πηγή χρηματοδότησης της (ΕΣΠΑ 2014-2020, πρόγραμμα «Προώθηση της κοινωνικής ένταξης και καταπολέμηση της φτώχειας και διακρίσεων- διασφάλιση της κοινωνικής συνοχής»).

- Στις 25/1/2021 με αριθμό πρωτοκόλλου 250 εγκρίθηκε η χρηματοδότηση του συγκεκριμένου έργου από το πρόγραμμα ΕΣΠΑ «Αττική 2014-2020» χωρίς υπόδειξη από τον ΟΚΑΝΑ για τον ακριβή χώρο του Κέντρου.

Για την ουσία του θέματος:

Το εν λόγω έργο έχει ως μοναδικό σκοπό την παροχή ενημέρωσης, ψυχολογικής υποστήριξης και καθοδήγησης συνανθρώπων της πόλης μας που είναι ευάλωτοι στις ναρκωτικές ουσίες, το αλκοόλ και τον τζόγο. Επίσης θα παρέχει βοήθεια και υποστήριξη στα άτομα αυτά για την επίλυση ή και διεκπεραίωση θεμάτων που αφορούν σε επαφές και συναλλαγές με δημόσιες υπηρεσίας π.χ. έκδοση ταυτότητας ή διαβατηρίου, καταβολής προνοιακών επιδομάτων, τακτοποίηση οφειλών κλπ. Ταυτόχρονα προσφέρει ασφαλή χώρο ξεκούρασης, υπηρεσίες βραχείας φιλοξενίας στα άτομα τα οποία στερούνται πρόσβασης σε κατοικία, που διαβιούν στον δρόμο, ή σε ακατάλληλα καταλύματα χωρίς παροχή ρεύματος, νερού, θέρμανσης κλπ, υπηρεσίες βασικής υγιεινής και σίτισης με στόχο την μείωση της όποιας βλάβης.

Το Κέντρο Ημέρας ΔΕΝ αποτελεί Μονάδα Ολοκληρωμένης Θεραπείας της Εξάρτησης, ΔΕΝ στελεχώνεται από ιατρικό προσωπικό και συνεπώς εντός της δομής ΔΕΝ γίνεται χορήγηση υποκατάστατων.

Θα περίμενε κανείς η Δημοτική Αρχή αντί να επικαλείται φοβικά αντανακλαστικά θυμίζοντας κακές πρακτικές του παρελθόντος να λειτουργεί προνοητικά και να δρα στο χρόνο που παρθηκαν οι αποφασεις δημιουργίας και χρηματοδότησης της συγκεκριμένης δομής. Σίγουρα αν είχε μεριμνήσει και ασχοληθεί εγκαίρως θα είχε βρει το χρόνο, από το 2017 ως σήμερα που το έργο είναι υλοποιημένο, να απευθυνθεί με εναλλακτικές προτάσεις προς τον ΟΚΑΝΑ και το Υπουργείο Υγείας ώστε να βρεθεί το κατάλληλο μέρος, προκειμένου αφ’ ενός να μην επηρεάζεται η κοινωνική ηρεμία στην πόλη αλλά και αφ’ ετέρου να επιτευχθεί ο στόχος του να μην υπάρχει ούτε ένας συμπολίτης μας στους δρόμους, στα πεζοδρόμια, ούτε ένας συμπολίτης μας χωρίς την αναγκαία θαλπωρή, στήριξη και φροντίδα.

Άρα δεν δικαιούται να επικαλείται ο Δήμαρχος άγνοια των γεγονότων αφού όλα είναι αναρτημένα στη «Διαύγεια» ως δημόσια έγγραφα από το 2017 και το 2021 και να ρίχνει αλλού τις ευθύνες, ενώ το έργο έχει υλοποιηθεί και ολοκληρωθεί. Έπρεπε να γίνουν οι κινήσεις στο σωστό χρόνο με το σωστό τρόπο προς όφελος της πόλης και της 5ης Δημοτικής Κοινότητας.

Θα περίμενε κανείς η Δημοτική Αρχή αντί να επικαλείται φοβικά αντανακλαστικά θυμίζοντας κακές πρακτικές του παρελθόντος να λειτουργεί προνοητικά και να δρα στο χρόνο που παρθήκαν οι αποφάσεις δημιουργίας και χρηματοδότησης της συγκεκριμένης δομής. Σίγουρα αν είχε μεριμνήσει και ασχοληθεί εγκαίρως θα είχε βρει το χρόνο, από το 2017 ως σήμερα που το έργο είναι υλοποιημένο, να απευθυνθεί με εναλλακτικές προτάσεις προς τον ΟΚΑΝΑ και το Υπουργείο Υγείας ώστε να βρεθεί το κατάλληλο μέρος, προκείμενου αφ’ ενός να μην επηρεάζεται η κοινωνική ηρεμία στην πόλη αλλά και αφ’ ετέρου να επιτευχθεί ο στόχος του να μην υπάρχει ούτε ένας συμπολίτης μας στους δρόμους, στα πεζοδρόμια, ούτε ένας συμπολίτης μας χωρίς την αναγκαία θαλπωρή, στήριξη και φροντίδα.

Άρα δεν δικαιούται να επικαλείται ο Δήμαρχος άγνοια των γεγονότων αφού όλα είναι αναρτημένα στη «Διαύγεια» ως δημόσια έγγραφα από το 2017 και το 2021 και να ρίχνει αλλού τις ευθύνες, ενώ το έργο έχει υλοποιηθεί και ολοκληρωθεί. Έπρεπε να γίνουν οι κινήσεις στο σωστό χρόνο με το σωστό τρόπο προς όφελος της πόλης και της 5ης Δημοτικής Κοινότητας».

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Πού οδηγεί ο «πόλεμος» των «θα» από ΕΛ.Α.Σ.-ΠΑΣΟΚ και γιατί απωθεί τους σκεπτόμενους ψηφοφόρους

Είμαστε σχεδόν 10 μήνες πριν από τις εκλογές της άνοιξης του 2027 με βάση τα λεγόμενα του Κυριάκου Μητσοτάκη και στο πολιτικό σκηνικό της Κεντροαριστεράς, η "μάχη" για την ηγεμονία...

Ποιοι και γιατί μας κουβάλησαν τσάμπα σκληρά μνημονιακά μέτρα – Έβαλε το χεράκι του και ο Σαμαράς

Η πολιτική ιστορία της Ελλάδας είναι γεμάτη από στιγμές όπου ηγεσίες, κόμματα και πρόσωπα κρίθηκαν κατώτερα των περιστάσεων. Η μνημονιακή ιστορία της χώρας δεν σημαδεύτηκε απλώς απ...

Ποια είναι η γκάφα... απελπισίας του Ανδρουλάκη με τις δωρεάν μετακινήσεις για νέους

Στην πολιτική αρένα, η σπουδή για την κατάθεση ελκυστικών και... μόνο φιλολαϊκών προτάσεων συχνά οδηγεί σε σοβαρά σφάλματα σχεδιασμού. Η πρόσφατη εξαγγελία του προέδρου του ΠΑΣΟ...

Φόρτωση άρθρων...