Πέμπτη
08 Οκτωβρίου 2026

Ποιους αφορά μείωση 40% στα ενοίκια επαγγελματικής στέγης και σπιτιών

Πολιτική
Τη μείωση του ενοικίου κύριας κατοικίας και των ενοικίων επαγγελματικής χρήσης κατά 40% προβλέπει η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου να δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ λίγο μετά τις 2 το ξημέρωμα.

Ποιους όμως αφορά;

Όπως αναφέρεται στο δεύτερο άρθρο της ΠΝΠ ο μισθωτής επαγγελματικής μίσθωσης προς εγκατάσταση επιχείρησης, για την οποία έχουν ληφθεί ειδικά και έκτακτα μέτρα περί αναστολής ή προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας για προληπτικούς ή κατασταλτικούς λόγους που σχετίζονται με τον κορονοϊό COVID-19, απαλλάσσεται από την υποχρέωση καταβολής του 40% του συνολικού μισθώματος για τους μήνες Μάρτιο και Απρίλιο 2020, κατά παρέκκλιση των κείμενων διατάξεων περί μισθώσεων. Το χαρτοσήμου και ΦΠΑ κατά περίπτωση υπολογίζονται εκ νέου και επιβάλλονται επί του μισθώματος που προκύπτει από την ανωτέρω μερική καταβολή. Η μερική μη καταβολή του μισθώματος που προβλέπεται με βάση την ΠΝΠ δεν γεννά δικαίωμα καταγγελίας της σύμβασης εις βάρος του μισθωτή ούτε οποιαδήποτε άλλη αστική αξίωση.

Η μείωση του μισθίου ισχύει και για την περίπτωση μισθωτών στους οποίους έχει παραχωρηθεί έναντι μισθώματος η χρήση πράγματος, κινητού ή ακινήτου, ή και των δυο μαζί, που προορίζεται αποκλειστικά για επαγγελματική χρήση, στο πλαίσιο χρηματοδοτικής μίσθωσης, και αφορά σε επιχειρήσεις για τις οποίες έχουν ληφθεί ειδικά και έκτακτα μέτρα περί αναστολής ή προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας για προληπτικούς ή κατασταλτικούς λόγους που σχετίζονται με τον κορονοϊό COVID-19.

Η μείωση του μισθώματος κατά 40% για τους μήνες Μαρτίου – Απριλίου ισχύει και για τις συμβάσεις μίσθωσης κύριας κατοικίας, στις οποίες μισθωτής είναι εργαζόμενος σε επιχείρηση για την οποία έχουν ληφθεί ειδικά και έκτακτα μέτρα περί αναστολής ή προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας για προληπτικούς ή κατασταλτικούς λόγους που σχετίζονται με τον κορονοϊό COVID-19, του οποίου έχει ανασταλεί προσωρινά η σύμβαση εργασίας λόγω των μέτρων αποφυγής της διασποράς του κορονοϊού COVID-19. Για την εφαρμογή του μέτρου απαιτείται ο εργαζόμενος να συνδεόταν με σχέση εργασίας με την επιχείρηση κατά τον χρόνο έναρξης εφαρμογής των ειδικών και έκτακτων μέτρων.

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Ρούμπιο στην Αθήνα: Νέα σελίδα στις σχέσεις Ελλάδας–ΗΠΑ με άμυνα, ενέργεια και γεωπολιτική στο επίκεντρο

Ένα σαφές στίγμα για την κατεύθυνση των ελληνοαμερικανικών σχέσεων επιχείρησε να δώσει η επίσκεψη του Αμερικανού υπουργού Εξωτερικών Μάρκο Ρούμπιο στην Αθήνα, με την άμυνα, την ενε...

ΣΥΡΙΖΑ: «Έχουμε ζητήσει εδώ και μήνες την αξιοποίηση του CISAF για τη στήριξη των ενεργοβόρων επιχειρήσεων»

«Γιατί η κυβέρνηση χρειάστηκε τόσους μήνες για να κάνει αυτό που ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ είχε εγκαίρως προτείνει για το ενεργειακό κόστος στη βιομηχανία;», διερωτάται ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμ...

Φόρτωση άρθρων...