Δευτέρα
03 Οκτωβρίου 2022

Το αντιοξειδωτικό καλοκαιρινό φρούτο που προστατεύει τη καρδιά και ενισχύει την υγεία των οστών

Πλανήτης

Ένας από τους λόγους που ανυπομονούμε για το καλοκαίρι είναι για να μπορούμε να απολαμβάνουμε το αγαπημένο μας καρπούζι. Η πολύχρωμη τροφή έχει την τιμητική της αυτή την περίοδο, μπαίνει σε κάθε σπίτι και χαρίζει τέλεια γεύση και δροσιά στους φανατικούς καταναλωτές του.

Στην Ελλάδα, το καρπούζι εμφανίζεται στο τραπέζι κυρίως μετά το μεσημεριανό φαγητό, αποτελώντας το ιδανικότερο επιδόρπιο ενός ζεστού μεσημεριού. Δεν είναι λίγοι, μάλιστα, εκείνοι που του δίνουν μια εντελώς ελληνική διάσταση, συνδυάζοντάς το με φέτα, ένα «πάντρεμα» φαινομενικά παράδοξο, που «κερδίζει» όμως όλο και περισσότερους ανθρώπους.

Η γλυκιά του γεύση, η δροσιά που μας προσφέρει, αλλά και το ότι αποτελεί ένα ελαφρύ σνακ είναι μόνο μερικοί από τους λόγους που προτιμάμε το καρπούζι. 

Για παράδειγμα, το καρπούζι περιέχει τη μεγαλύτερη περιεκτικότητα από όλες τις τροφές σε λυκοπένιο, ένα αντιοξειδωτικό που μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου, καρδιακών παθήσεων και οφθαλμικών διαταραχών που σχετίζονται με την ηλικία.

Επιπλέον, αποτελεί την ιδανική διατροφική απόλαυση του καλοκαιριού, χάρη στα πλούσια θρεπτικά συστατικά του. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι περιέχει σημαντικές ποσότητες βιταμίνης Α και C, καλίου, βιταμίνης Β6, έχοντας παράλληλα μηδενικό λίπος, χοληστερόλη και νάτριο.

Η βιταμίνη Α είναι ιδιαιτέρως σημαντική για την υγεία του δέρματος και των ματιών, ενώ η βιταμίνη C ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και συμβάλλει στην απορρόφηση του σιδήρου από τον οργανισμό. Επιπλέον, η βιταμίνη Β6 βοηθά το σώμα να διασπάσει την πρωτεΐνη που καταναλώνουμε, διασφαλίζει τη σωστή λειτουργία των νεύρων, ενώ αποτελεί και έναν σημαντικό σύμμαχο του ανοσοποιητικού. Τέλος, το κάλιο μειώνει την αρτηριακή πίεση και συμβάλλει στην ορθή λειτουργία των νεύρων.

Με 92% περιεκτικότητα σε νερό, το καρπούζι αποτελεί φυσικά και μια σπουδαία πηγή ενυδάτωσης, γεγονός που επιβεβαιώνει ότι αποτελεί το καταλληλότερο σνακ για μια ζεστή, καλοκαιρινή μέρα.

Απολαύστε το μετά το φαγητό σας ως επιδόρπιο ή το απόγευμα, ως ενδιάμεσο σνακ. Αν πάλι αναζητάτε εναλλακτικούς τρόπους κατανάλωσης του καρπουζιού, υπάρχουν διάφορες λύσεις που μπορείτε να ακολουθήσετε. Απολαύστε, για παράδειγμα, ένα δροσερό και σούπερ θρεπτικό smoothie, μετατρέποντας το καρπούζι σε ρόφημα.

Για μέγιστα οφέλη, προσέξτε τα καρπούζια που διαλέγετε από την αγορά. Αναζητήστε ένα που να είναι σφιχτό, συμμετρικό και βαρύ για το μέγεθός του. Βεβαιωθείτε, επιπλέον, ότι έχει μια κίτρινη κηλίδα στην κάτω πλευρά, που μαρτυρά ότι κάθισε στο έδαφος και ωρίμασε στον ήλιο.

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Θρήνος και οργή στην Ινδονησία: Έρευνες για τους 125 νεκρούς και τα αιματηρά επεισόδια

Η μεγαλύτερη τραγωδία όλων των εποχών στα γήπεδα ήταν εκείνη που εκτυλίχθηκε στην Ινδονησία με τουλάχιστον 125 νεκρούς και τουλάχιστον 323 τραυματίες. Πάνω από 100 βρίσκονται σε ΜΕ...