Πέμπτη
25 Ιουνίου 2026

Βαρδούσια: Από ασφυξία ο θάνατος των τεσσάρων ορειβατών - Τους καταπλάκωσε το χιόνι

Ελλάδα

Ασφυκτικός ήταν ο θάνατος των τεσσάρων ορειβατών στα Βαρδούσια Όρη, σύμφωνα με την ιατροδικαστική έκθεση.

Σύμφωνα με πληροφορίες δεν εντοπίστηκαν καθόλου εξωτερικές κακώσεις. Οι άτυχοι ορειβάτες φαίνεται πως πλακώθηκαν από μεγάλες ποσότητες χιονιού και κατέληξαν.

Οι σοροί των τεσσάρων ορειβατών που βρέθηκαν νεκροί σε πλαγιά στα Βαρδούσια Όρημεταφέρθηκαν μετά την δύσκολη ανάσυρση τους από το χιονισμένο βουνό αρχικά στο Γενικό Νοσοκομείο Άμιφισσας και στη συνέχεια, στην Ιατροδικαστική Υπηρεσία Αθηνών την Κυριακή (28/12).

Τα πιθανά σενάρια

Ένα από τα πιο πιθανά σενάρια ήταν να δημιούργησαν οι ορειβάτες μόνοι τους την χιονοστιβάδα που τους καταπλάκωσε όπως είπε μιλώντας σχετικά, ο πρόεδρος της κοινότητας του Αθανασίου Διάκου, Κώστας Μαστροκωστόπουλος.

«Οι καιρικές συνθήκες ήταν εξαιρετικές κι αυτός ήταν ο λόγος που τα παιδιά επέλεξαν να ανέβουν στην κορυφή Κόρακας στα 2495μ. Περίπου στα 2.200, περνώντας από ένα κομμάτι της διαδρομής τους παρέσυρε η χιονοστιβάδα.

Ένα από τα πιο πιθανά σενάρια είναι να τη δημιούργησαν τη χιονοστιβάδα τα ίδια τα παιδιά άθελά τους. Περνώντας, από το συγκεκριμένο σημείο με τα βήματά τους, είναι πολύ πιθανό να δημιουργήθηκε η χιονοστιβάδα από τους ίδιους ή από μια δυνατή ηχώ» είπε αρχικά.

Εξηγώντας το πώς δημιουργήθηκε η χιονοστιβάδα, ο κ. Μαστροκωστόπουλος είπε ότι «όταν πέφτει φρέσκο χιόνι πάνω στο παγωμένο είναι πολύ πιθανό να δημιουργηθεί χιονοστιβάδα γιατί δεν έχει προλάβει το φρέσκο χιόνι να ενσωματωθεί στο παγωμένο που βρίσκεται από κάτω».

Παράλληλα είπε ότι όλα πήγαν στραβά για τους 4 νεκρούς ορειβάτες καθώς, «για να πας στην συγκεκριμένη κορυφή έχεις πολλές επιλογές. Δυστυχώς τα παιδιά επέλεξαν το «λάθος» μονοπάτι. Ο πατέρας του ενός παιδιού αναζητούσε τον γιο του, για να του ανακοινώσει ότι απεβίωσε ο παππούς του κι έπρεπε να επιστρέψει στην Αθήνα. Οι αναζητήσεις ξεκίνησαν το απόγευμα, οπότε δεν είχαμε και πολλές πιθανότητες να τους βρούμε άμεσα, ενώ και την επομένη ήταν πολύ κλειστός ο καιρός, είχε πολλή ομίχλη».

Σε ό,τι αφορά στις συνθήκες του θανάτου τους, είπε ότι «απ' ό,τι έμαθα από την ιατροδικαστική, πιθανότατα πέθαναν από ασφυξία. Έπεσε το χιόνι πάνω τους, τούς μετακίνησε κάποια μέτρα και τους έθαψε. Η άνοδος από το σημείο που άφησαν το αμάξι για να πάνε στην κορυφή, είναι περίπου 3 ώρες κι άλλο τόσο περίπου για να το κατέβεις».

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Νοσοκομείο Αττικόν: 90χρονος αποπειράθηκε να μπει στο δωμάτιο της Μάρως Κοντού με μαχαίρι

Συναγερμός σήμανε στο Νοσοκομείο Αττικόν το βράδυ της Τετάρτης. Ένας ηλικιωμένος επιχείρησε να μπει στο δωμάτιο της Μάρως Κοντού έχοντας μαζί μία γλάστρα και ένα κουτί που περιείχε...

Κερατέα: «Έβαλα φωτιά για να μην ξεσπάσω στα παιδιά μου», είπε η 43χρονη που κατηγορείται για δύο εμπρησμούς

Στα δικαστήρια της πρώην σχολής Ευελπίδων, οδηγήθηκε το πρωί της Τετάρτης, η 43χρονη, η οποία συνελήφθη για δύο εμπρησμούς από πρόθεση, στην Κερατέα Αττικής. Η γυναίκα πήρε προθεσμ...

Φόρτωση άρθρων...